EN SKÖN LEDIG DAG

Eftersom jag jobbat hela helgen har jag min "helg" nu. Jag har varit ledig idag och har ledigt även imorgon.
Vaknade till en diskbänk som svämmade över och otroligt höga tvättberg.
Och jag har inte rört någon av dem och tänker inte göra det heller.

Skönt i spindelgungan.

Jag steg upp till 9 och tog en långpromenad med Hugo. 
Hemma igen intog jag mitt morgonmål samtidigt som Jan kom hem på lunchrast, vilket han gör ibland.

I dag har jag äntligen tagit mig tid att börja se på "Digimäki" ni vet Kyrkans Ungdoms digitala läger istället för det vanliga sommarlägret i Pieksämäki.

Här nedan lite om bibelstudierna, där ämnet är så aktuellt.



I dag såg och lyssnade jag på ett av dem och det var så bra.
Kanske man borde ta programmen i ordningsföljd och börja med lägrets första dag, men nu gjorde jag inte så.


Jag såg igenom en dag av Digimäki och där var förutom bibelstudiet allt från lovsångsstund, program med BarnOas teamet (där dottern är med), program för ungdomar, det var akvarellmålningstips m.m.

Jag har också läst en hel del i dag och Hugo har sovit skönt intill mig.

I går kväll ringde jag och pratade med Mikael och han hade kommit tryggt fram till Umeå.

I dag ringde jag och pratade med Mattias i Helsingfors. 
Han hade haft tent i läkemedelsräkning, vilken han klarat. De bör klara den tenten var 6:e månad för att få vara på praktik.
Under tenttillfället hölls avstånd och alla bar munskydd.
Om inte coronaläget förvärras riktigt ordentligt så börjar han sin ambulanspraktik som planerat om två veckor, och troligtvis inom Helsingfors området.

Och tro det eller ej men jag känner mig i nuläget riktigt lugn även om jag vet att han skall vara mitt i Helsingfors och det coronaläge som råder där. Ja kanske inte direkt mitt i, men ändå i. Men det är ju hans framtida jobb så må Herren vara med och leda och beskydda honom.

I kväll blev det ett skönt bastubad och sen låg jag i spindelgungan och lyssnade på lovsångsmusik medan Jan for ut på en cykeltur.

Matilda kom hem med tre kompisar och de satte sig i solen där ute, även om morsan låg i spindelgungan bredvid, det är fint när man ibland får vara med på ett hörn.

Jag fick servera ungdomarna lite kvällsssnacks.


Nu får jag bara säga TACK JESUS för en dag med bra undervisning, sköna promenader och en trevlig kväll. OCH TACK JESUS ATT DU GETT MIG FÖRMÅGAN ATT KUNNA SLAPPNA AV OCH NJUTA ÄVEN OM HUSHÅLLET SER UT SOM DET GÖR JUST NU.

Ett av alla berg.

SALIG ÄR VAR OCH EN SOM FRUKTAR HERREN OCH VANDRAR PÅ HANS VÄGAR. AV DINA HÄNDERS ARBETE FÅR DU NJUTA FRUKTEN. SALIG ÄR DU OCH DET SKALL GÅ DIG VÄL (Psaltaren 128:1-2).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023