STÖN OCH STÅNK

Oj vilken dag ja om jag bara kunde berätta men det kan jag ej.


Men jag kan försöka.
I dag har jag haft ledig dag men den blev allt annat än ledig och jag får skylla mig själv.

Och jo jag har också ätit jordgubbar ur vårt lilla land, därav bilderna.

Jag tog en paraplypromenad med Hugo i morse innan jag skulle ta tag i det stora projektet.

LITE VATTEN ÖVER HUVUDET NOG
Ja det gäller vilket jag också skrivit om tidigare "mitt julpyssel" som jag lovat att bidra med till en jultidning. Nu närmar sig deadline och jag hade bara tänkt att finslipa lite innan jag skickade in det.

Men så fick jag ett vänligt meddelande i går om hur det går och om bilderna. Ifall jag tagit steg för steg bilder när jag pysslat och om jag fotografierat med en kamera, för bästa bildkvalitet?

Svaret på båda frågorna är nej, så du kan gissa om det blev lite vatten över huvudet för mig.

Jag som tänker enkelt och praktiskt, kanske inte riktigt mina bilder passar i en inredningstidning eller som i detta fall i en jultidning.

Men skam den som ger sig, jag bad Jesus om kraft och hjälp och drog så igång.

Nu har jag satt till vissa moment i pysslandet som jag inte hade fotografierat, alltså jag har fått pyssla om lite. Och jo jag har fotografierat endast med min telefonkamera.

Jag skall sända in mina bilder ikväll till den som godkänner eller förkastar, så får vi sen se.

I dag såg jag rött vissa stunder och kände bara hur stresshormonerna ökade när allt bara tycktes gå fel och bilderna blev för ljusa och fullt med skuggor här och där. Det skall ju vara jultema....i augusti 😊.

Det skulle ha varit noll problem om det faktiskt skulle vara några veckor innan jul när jag har julpyntat hela huset. I stället har jag nu dragit in julpynt, ljusstakar m.m och Jan har t.o.m huggit en julgran till mig 😊💗.

Ja vårt hus är ett enda kaos med julpynt och julpyssel just nu, som jag inte orkat städa undan ännu.

Jag får ju inte avslöja vad jag pysslat men jag måste säga att jag nu efter en hel dag i julens tecken är riktigt nöjd med vad jag åstadkommit.

Nu är det den som besluter om mina foton duger eller ej som ska avgöra om det publiceras i tidningen. 
Jag känner mig nöjd och lugn över hur det än blir. Allt lämnar jag i Jesu händer som vanligt.
Och kommer inte mitt julpyssel i jultidningen så lär de komma här på bloggen.

Hej då från julpysslaren, som just nu ligger och vilar ryggen i sängen och väntar på att de andra skall komma hem med hämtmat (för det finns inga ytor att koka mat på i detta kök och hus just nu 😉, och vi lär få äta utomhus 😊).

TACK JESUS ATT DU HAR ALLT I DIN HAND, OCKSÅ JULPYSSEL I AUGUSTI.

BE OCH NI SKA FÅ. SÖK, OCH NI SKA FINNA. BULTA, OCH DÖRREN SKA ÖPPNAS FÖR ER. FÖR VAR OCH EN SOM BER, HAN FÅR, OCH DEN SOM SÖKER, HAN FINNER, OCH FÖR DEN SOM BULTAR SKA DÖRREN ÖPPNAS (Matteusevangeliet7:78) .


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023