BE FÖR SKOLSTARTEN

Denna kväll är väldigt efterlängtad av många medan det också finns en stor del som våndas och känner ångest inför morgondagens skolstart och mötet med både lärare och elever.

Förmiddagens promenad

MORGONDAGEN HOS OSS
I morgon när de flesta barn och ungdomar börjar i skolan igen har jag först tandläkare och sedan far jag på jobb.

Dottern börjar andra året i gymnasiet. Hon har sett fram emot skolstarten och hoppas innerligt att inte denna höst blir till distansstudier igen.

Jan kommer att jobba som vanligt och Mikael får packa det sista, för på fredag återvänder han till Umeå och sina studier där.

Och Hugo skall troligtvis sova.


I KVÄLL  går mina tankar till alla skolbarn och skolungdomar som INTE vill tillbaka till skolan. Alla de som inte har kompisar och alla de som blivit retade eller mobbade. Alla de som har det svårt och som verkligen behöver kämpa varje dag.

Alla dem kan vi väl be för ikväll, tillsammans?

Om vi ber i vårt hus och ni ber i ert hus och någonannan ber i sitt hus, då omringar vi hela vår stad och hela vårt land med böner, böner för alla skolbarn och lärare. Böner om beskydd, kraft, mod, frid, glädje, hopp och förtröstan.

Vi får be att alla blir sedda och att alla får komma hem efter den första skoldagen med en skön känsla i bröstet istället för en stor tung sten.

Vi får be om en ljus framtid för var och en, att alla får känna famtidstro.

Och vi får be att alla hittar sömnen i kväll.

NÄR DU LÄGGER DIG SKA INGET SKRÄMMA DIG, OCH NÄR DU LAGT DIG SKA DU SOVA GOTT (Ordspråksboken 3:24).

I FRID KAN JAG LÄGGA MIG NER OCH SOVA, FÖR BARA DU, HERRE, LÅTER MIG BO I TRYGGHET (Psaltaren 4:9).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023