UPPMUNTRAN KAN BETYDA SÅ MYCKET

Vaknade från och till imorse men steg upp först när min telefon plingade till. Meddelandet jag fick värmde mitt hjärta.

En mamma vars barn skall börja i skolan skickade mig ett speciellt meddelande med en bild av ett litet barn som packat sin väska för att gå till sin dagmamma 💗. 

Och barnet 💗 har en alldeles speciell och egen plats i mitt hjärta, liksom alla de andra barn 💗 jag fått umgås med och ta hand om under alla de år jag jobbade som dagmamma i eget hem.

Mamman skrev: Evigt tacksam för tiden ....... fick hos dig som byggde upp hen 💗.

Och på det svarade jag b.l.a: Och TACK för förtroendet jag fick att ta hand om er ..... 💗.

Herren är god, just när jag känner mig lite nere efter att de egna barnen börjar dra iväg till sina studieorter igen efter en vår och sommar tillsammans.... då sänder Herren uppmuntran via en mamma som just då kom att tänka på mig 💗.

Ja det var ingen tillfällighet, det var Herrens plan och tidtabell att jag skulle få uppmuntrande ord just i dag.

Och jag får låta uppmuntran sprida sig som ringar på vattnet... gör du det också 👍💗. Hjälps vi åt får vi en vackrare värld, en värld där kärleken inte bara finns utan också syns 💗.


SNART HEMÅT  Vi fick en natt och en halv dag vid villan denna gång och det var också tillräckligt.

(Och som ni kanske märkt så krånglar min blogg igen, plötsligt ändras radavstånd, bilderna åker till fel sida m.m och texten hoppar hit och dit, även om jag har alla inställningar som de brukar vara. En kväll slog det till blått av sig självt och jag fick krångla på länge för att få texten till svart igen. Men ni får stå ut.)
Morgonmål vid villan med en som blivit snål. 


Promenad på de kända vägarna och i de bekanta skogarna.

Lingon som börjat bli röda.


Snart skall vi få åka och hämta Mikael 💗 från tåget, han som fått spendera helgen med brorsans i hans nya lägenhet i Helsingfors.

När vi kommer hem skall vi sen ställa till med grillat ute på gården i detta fina vädret.

UPPMUNTRA DÄRFÖR VARANDRA OCH UPPBYGG VARANDRA, SÅ SOM NI REDAN GÖR (1 Tessalonikerbrevet 5:11).

NÄR JAG ROPADE SVARADE DU MIG, DU GAV MIG FRIMODIGHET OCH KRAFT I MIN SJÄL (Psaltaren 138:3).

       

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023