MIKAEL TILLBAKA I SVERIGE

Den tidiga morgonen började med att jag bokstavligen hoppade upp ur sängen drog på morgonrocken och gick till köket för att ge Mikael den första kramen denna morgonstund.

Några minuter senare stod vi alla där ute i morgondaggen och såg honom glatt ta sina väskor och gå ut genom myggdörren, ner för sommarens nybyggda altan, den som gett oss så många fina stunder tillsammans.



Och jo han visste att jag tog bilder, han känner ju sin mamma. Och jag fick tillåtelse att sätta dem på bloggen, alla.

Jan gick och satte sig i bilen medan han väntade när Mikael lastade in sina väskor och sa hej då till oss.



Det blev kramkalas, kärleksfulla ord och en bön om Jesu beskydd.

Syskonen kramade om varann.

Och sen var det min tur, jag både fick och gav en varm, kärleksfull och lång kram.

Sen åkte far och son i väg. 

De fick värdefull tid tillsammans under den ca en timmes långa bilfärden till Vasa och till hamnen där färjan / båten lämnade hamnen kl.8.


När de hade åkt i väg gick Matilda upp på övre våningen och kröp tillbaka i sin säng .
Hugo tog några varv kring gräsmattan och lättade på morgonblåsan.

En bild från en annan dag.

Jag stannade kvar på altanen en stund och försökte få in i mitt morgontrötta huvud att detta var dagen när sommaren på riktigt tog slut hos oss, för nu hade båda pojkarna gett sig av till sina studieorter.

Och jag gick in med tårdränkta ögon, saknaden var så stor.....redan.

Hade tänkt sova ännu en stund men knäböjde vid sängen och bad, kände så att det var precis vad jag behövde och skulle göra just där och då.

Kröp sen in under täcket och låg och scrollade på instagram innan jag gick i duschen.

Promenerade till jobbet genom ett sovande och tyst Jakobstad. Och just i dag kändes denna tystnad så bra. 

Jag och Jesus hade ett fint samtal så gott som hela vägen 👍.

Jag tog fram min namnbricka ur väskan och nycklarna, låste upp dörren och gick så in på världens bästa jobb.

Jag hälsade med ett glatt "godmorgon" och jag kände att det trots allt skulle bli en bra dag.


ALLT FÖRMÅR JAG I HONOM SOM GER MIG KRAFT (Filipperbrevet 4:13).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023