TVÄTTBERG

I kväll när jag kom hem från jobbet gjorde jag hallonglass (av frysta bananskivor och färska hallon, som vi fått av svärmor).

Matilda ville också ha så vi mumsade tillsammans och sen fick jag lyssna till vacker musik och sång.

Innan jag for på jobb i dag hade jag dyrbartid med Mikael, vi satt i vardagsrummet och pratade och drack kaffe tillsammans (ja nu efter husbilsresan är jag så snål på kaffe igen). 

Mikael åker tillbaka till Umeå troligtvis på fredag.

Det blev pyttipanna med ägg till lunch.

Och det blev en lång och skön promenad med Hugo.

Också tvättade jag flera tvättmaskiner. I nuläget har badkaret svämmat över med smutstvätt, för när tvättkorgen blir full tar vi till badkaret. 

När Mattias åkte iväg hade han tömt sitt skåp på alla kläder som han inte använder längre, vilka jag skall tvätta upp och ge till bekanta eller föra till Missionsstugan.

Matilda kom hem från lägret med massor av tvätt, allt från sovsäck till kläder för alla väder.

Och Jan och jag inhandlade ju både handdukar och sängkläder på vår senaste resa som behöver tvättas innan användning.

Och pojkarnas jobbkläder som är riktigt smutsiga ligger ännu där ute i gymmet och väntar på tvätt de också. 

Och Mattias hade även en rätt stor tvätthög av sandiga handdukar och sängkläder i sitt rum ..... inte undra på att alla handdukar och sängkläder försvunnit i huset i sommar.

Så i nuläget hänger det sängkläder och handdukar på tork på alla möjliga och omöjliga ställen i detta hus, och det lär fortsätta så en tid framöver.

Nu skall jag borsta tänderna och sjunka ner i sängen med min bok.

Jan ser på en James Bond film, hans favorit filmer.

Mikael är på sitt rum och Matilda håller på och fixar med ett datorprogram, gör ett schema inför hösten.

Och Hugo har tagit natten
Och Mattias tror, hoppas och ber jag att har det bra i sin lägenhet i Helsingfors.

TACK JESUS för denna dag, för allt jag fått vara med om, för allt jag fått lära mig och för alla människor jag fått möta.

Och jag avslutar med ett bibelord som talade till mig igår när jag läste från 1 Petrusbrevet, hur vi bör och ska längta efter Guds ord. 

Det är lite som med mat man aldrig ätit, mat som man inte känner till. Eftersom man inte vet vad som finns eller hur otroligt gott det är så längtar man inte efter det heller

Men det man fått smaka på, det som man verkligen gillar det vill man ha mera och mera av.

Gårkvällens grillning.

LÄNGTA SOM NYFÖDDA BARN EFTER DEN RENA ANDLIGA MJÖLKEN SÅ ATT NI GENOM DEN VÄXER UPP TILL FRÄLSNING, NÄR NI NU HAR SMAKAT ATT HERREN ÄR GOD (1 Petrusbrevet 2:2-3).
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023