TUNGT

Oj vilken värme vi fått igen, alldeles fantastiskt skönt ..... ifall jag skulle ha varit ledig .
Det är ingen konst att klara av värmen om man bara får göra vad man vill, som att ligga i en solstol i skuggan och dricka något svalt och läskande.
Eller få slänga sig i vattnet när man vill.

Jag hade cykel till jobbet idag.
Jag slutade 19:30 då slängde jag av mig skorna och cyklade barfota hem. Och då var det ännu ca 25 grader varmt.
Det har varit en otroligt tung dag på jobbet p.g.a värmen

Så jag kokade nästan när jag kom hem.
Jag slängde ihop en sval smoothie av en kylskåpskall banan, kall havremjölk och kalla upptinade hallon.
Jag gick ut på gården och slängde mig i solstolen bredvid min man, drack min svalkande dryck och lyssnade till vår älskade dotter.

Dottern tog denna bild av sin mor.
Vår dotter har ju talets gåva och eftersom vi knappt sett varandra på en vecka så hade hon mycket att berätta, speciellt från de två läger som hon fått vara ledare på denna vecka.

Jag lyssnade så gärna och njöt av hennes närvaro och hon fick prata av sig några timmar, sen var hon nöjd och drog sig tillbaka med sin högtalare ur vilken lovsången strömmade.

Jan ville till villan och vi ville ha Matilda med men nej hon ville stanna hemma som alltid. Och det fick hon.

Vi kom nu sent om sider hit till villan. 
Vi tog en snabb sväng via Lillsand och såg på alla bilar och den otroliga folkmängden denna ljumma sommarkväll ute vid havet. 
Vi tog en kort promenad med Hugo, klockan var närmare 23 och ute var det ännu 23 grader varmt.
Godnatt från villan, tänk nu är vi här igen, härligt.

TACK JESUS FÖR VÄRMEN OCH TACK FÖR ATT JAG ORKAT PÅ JOBBET I DAG fast svetten runnit bakom visiret. I dag har jag verkligen fått erfara vad Din kraft, frid och glädje betyder.


OCH HERREN SKA ALLTID LEDA DIG, HAN SKA MÄTTA DIG MITT I ÖDEMARKEN OCH GE STYRKA ÅT BENEN I DIN KROPP. DU SKALL VARA LIK EN VATTENRIK TRÄDGÅRD OCH LIKNA ETT KÄLLSPRÅNG, VARS VATTEN ALDRIG TRYTER (Jesaja 58:11).






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023