MYSIGA KVÄLLSSAMTAL

Efter jobb och kvällsmat styrde vi kosan till mina föräldrars.


Det har varit en otroligt varm och skön kväll så vi satt där ute hela tiden.


Beundrade deras fina trädgård, liksom alltid och tog bilder av mammas otroligt vackra stockros.



Min kusin Carl - Gustav kom också förbi en sväng 👍.

Och mamma och jag hann med en promenad.


Jan hade cykeln med så han tog en ordentlig omväg hem på 2 h.



Vackert som alltid ute på landet.




Och fälten hade nästan mognat till skörd.


Strax efter kl 20:30 startade jag hemåt, då hade Jan cyklat 30 min redan.
En väninna som bor i samma by hade funderat ifall vi kunde pratas vid ikväll, så när jag startade ringde jag upp och vi beslöt att jag kunde ju lika gärna komma förbi när jag ändå var i byn.

Så kvällen fortsatte hos väninnans, vi satt ute i det varma vädret och pratade tills myggorna började bli besvärliga.
Jag startade hemåt strax efter kl.22 och samma tid hade Jan cyklat in på gården där hemma.

TACK JESUS för en otroligt fin kväll och för alla fina samtal. Jag älskar stunder som bara blir.



LYFT BLICKEN OCH SE HUR FÄLTEN HAR VITNAT TILL SKÖRD. REDAN NU FÅR DEN SOM SKÖRDAR SIN LÖN. HAN SAMLAR IN FRUKT TILL EVIGT LIV, SÅ ATT DEN SOM SÅR OCH DEN SOM SKÖRDAR FÅR GLÄDJA SIG TILLSAMMANS (Johannesevangeliet 4:35 b-36).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023