MORGONSTUND HAR KAFFE PÅ TOFFLORNA

Jag själv har inte druckit kaffe på en längre tid, pausar än en gång för min mages skull. Men det händer ju att jag kokar kaffe till min man. Vilket jag gjorde en morgon senaste vecka och fick "kaffeporo" (obryggt kaffe samt rester av bryggt kaffe benämner vi så på dialekt) all over me (över hela mig).


Tydligen var själva facket där man sätter kaffet inte riktigt på plats, så när jag tryckte in det flög det loss med den följd att jag från midjan och ner fick kaffesump över mig.


Det var ju tur i oturen att jag gick i morgonrock och inte hade hunnit sätta rena kläder på.


På golvet bildades ett avtryck där mina fötter/morgontofflor hade stått.


Hela livet gör vi avtryck där vi går fram varken vi vill eller ej. 
Vi får be om förlåtelse för alla de avtryck som blivit/blir fel.
Och vi får be att våra avtryck ska få spegla Jesus och Hans kärlek.

Jag hoppas att jag gör vackrare och värdefullare avtryck i livet än endast "kaffeporpavtryck" 😊.
Men om man riktigt tittar så ser man ju att även dessa avtryck speglar Jesus... eller hur😉? 

FÖR JESUS ÄR VÅRT LJUS I MÖRKRET.  VI SOM VALT JESUS I VÅRA LIV STÅR OCH LEVER I OCH AV HANS LJUS OCH MÖRKRET KAN INTE ÖVERVINNA OSS.

DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023