VAD UPPSKATTAR DU

Jag lyckades få 1,5 h sömn igår kväll innan jag for på jobb och det räddade verkligen min natt 
👍. Först klockan 4 började jag känna mig "lite" trött, så denna vaknatt gick riktigt bra.

Det gäller att hålla sig vaken och alert, i upprätt ställning 😉.

När jag kom hem strax efter 9 var jag rätt säker på att jag skulle somna, men nej sådan tur hade jag tydligen inte.

Men Matilda tog sin chans och berättade om boken som hon hade läst i går kväll. Hon hade läst och läst ända tills hon kom igenom den.


Jag har mest vilat idag. Men klockan 14 fick vi ett kärt besök, för då kom Mattias 💗 hem, i fem minuter 😉. 
Han och klasskamraterna hade startat klockan sex imorse och kom nu körande från Levi, där de tillbringat en vecka. Två av dem steg av här i Österbotten och de tar tåget ner imorgon. 

Jag hade gjort smörgåsar till honom.

Mattias lämnade bara av skidutrustningen och tog en sväng via wc:n. Sen hann vi ännu kramas innan de fortsatte bilresan för att hinna fram till Helsingfors ikväll. I Huvudstaden väntar sen flickvännen 💗 så vi förstår honom helt 👍😊💗.

Jan hade gjort en pizza till honom.

Jag gjorde flera olika smörgåsar och packade ner lite ett som annat smått och gott till honom för den fortsatta resan. Och Jan hade bakat pizza vilken Mattias fick en stor bit av.

När de hade åkt ringde han upp och vi fick höra hur de hade haft det hela veckan i stugan, i skidspåren och i backarna (för det hann vi ju inte avhandla på de fem minuter han var in). Mattias hade endast skidat. Temperaturen hade varit mellan -8 och -18. Alla hade hållits friska och ingen hade skadat sig i backarna. De hade haft det riktigt bra och kunnat koppla av trots att de samtidigt också körde distansskola.

Det lär bli ett tidigt godnatt för mig ikväll. Vad skönt att jag inte hade två vaknätter i rad denna gång. 
Tänk så jag uppskattar att få lägga mig ner i min egen säng nu och veta att jag får somna 👍😊. 

Ja vart efter man får leva lär man sig att uppskatta "nya" saker i ens liv (ofta saker som alltid funnits där men som man inte tänkt desto mera på). TACK HERRE FÖR DINA VÄLSIGNELSER.

VAD uppskattar du speciellt idag?

HERRENS VÄLSIGNELSE GER RIKEDOM, EGEN MÖDA LÄGGER INGET DÄRTILL (0rdspråksboken 10:22).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023