DET HÄR MED INTRESSE FÖR BÖCKER

Det blev tortilla i kväll. Vår egen kock "Jan" 💗 bakade pitabröd och fixade till maten. Jag fick tända ljus och mysa till det.

Där finns nog också kött även om det inte syns.

Under måltiden fick vi lyssna till dotterns bokrecension 👍😊💗. 
Hon har lånat ännu en bok av samma författare, författaren som skriver om hur det har varit och är att vara fostermamma till barn som ingen annan vill ha eller klarar av. Denna författare har skrivit många böcker om samma ämne.

I dag efter skolan ville Matilda genast och låna en till bok. Ännu får vi ju både föra och hämta henne med bil (efter att hon fick knät urled för lite över en månad sedan) så idag blev det då en sväng via biblioteket på hemvägen.
Och nu har hon suttit och läst sen hon kom hem, gissa om denna mamma är glad.

Jag har försökt få våra barn intresserade av böcker men det har inte lyckats så väldans bra.
Mikael läste Kalle Anka, fotbolls böcker och dinosaurieböcker som yngre. Nu läser han skolböcker.
Mattias läste lite fotbolls böcker och det han behövde läsa från skolan. Nu läser han nyheter och skolböcker.

Och Matilda har läst lite mera än sina storabröder, men det har gått i perioder.
Och nu har jag insett att hon är lik sin mor för hon tycker allra bäst om verklighetsbaserade böcker och självbiografier.

Och på tal om böcker så fick jag senaste vecka en försenad julklapp, från min syster Maria 💗 i Stockholm. Till julen kunde hon ju tyvärr inte komma hem p.g.a coronasituationen och vi hade kommit överens om att inte sända paket till varann utan vi byter paket till sommaren, när vi hoppas, tror och ber att hon kan komma till Finland.
Men hon höll inte vår överenskommelse så jag fick mitt paket senaste lördag.


Jag fick två böcker som jag verkligen ser fram emot att läsa. Och jag fick en film som jag också är nyfiken på. TACK ÄN EN GÅNG KÄRA SYSTER 💗.


PÅ JOBB
I morse hade jag kort morgonskift vilket betyder kl.7-9, när vi ställer iväg alla till sina jobb. 
Och jag skall tillbaka till kl.22, denna gång har jag bara en vaknatt.

Vi har nu ätit gott och jag har varit i bastun. Nu skall jag försöka sova en stund eller åtminstone vila två timmar, det är vad jag börjat göra innan en vaknatt och det tycks vara ett bra koncept.

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG OCH EN FIN KVÄLL.


HERRE LED DU MIG I NATT PÅ JOBBET.

 "SE TILL ATT DU FULLGÖR DEN TJÄNST DU FÅTT I HERREN" (Kolosserbrevet 4:17).
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023