VÅR BASTUBADANDE HUND

Kan/får en hund "bada" bastu? Jo nog om du frågar mig.
Här är en nybadad, nyborstad och busig liten Hugo. Ja det blir ännu ett inlägg om vår Hugo.

Gårkvällens bastubad var uppskattad, som alltid.


Jag badar alltid Hugo först så att han är genomblöt innan han får lägga sig i den varma bastun. Och där ligger han på en blöt handduk, eller det är snarare så att handduken blir alldeles blöt när han lägger sig på den och ofta busar han ännu runt och bäddar med den så vattnet yr ur pälsen.

Beroende på hur varm bastun är så får Hugo ligga där allt från 5 till 20 minuter. I går höll bastun på att kallna så han låg där rätt länge.

En som njuter.

Han har alltid en vattenkopp nära intill.
Hundar kan ju inte svettas så man får vara försiktig. Men så länge Hugo inte börjar flämta med tungan brukar allt vara ok. Och vår Hugo älskar verkligen värme.

Nu har jag just kommit hem från jobbet, jag slutade kl.22:15 och Jan kom och hämtade mig med bilen. Nu skall jag krypa i säng och invänta morgondagen... när något efterlängtat och roligt inträffar.

TACK JESUS att vår lilla bastubadare mår så bra i sin mage och tarm nu. Och TACK för morgondagen som jag så väntar på.

FRÅN SOLENS UPPGÅNG TILL DESS NEDGÅNG PRISAS HERRENS NAMN (Psaltaren 113:3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023