TEATIME

Började denna dag med personalmöte kl.9 och fortsatte med vanligt jobb. Arbetsdagen slutade först kl.22:15 och då kom Jan och hämtade mig med bilen. Känns tryggare att få skjuts den här tiden på kvällen än att gå ensam genom stadens ödsliga gator.

När vi kom hem hade han 💗 kokat te, fixat gott tilltugg och dukat med fina kopparna. Ja jag vet, vilken kärleksfull man jag har 😊.

Och vi fick en fin testund tillsammans. Matilda höll ännu på med skolarbetet men tog en tekopp samtidigt.

Nu har jag borstat tänderna och krypit isäng, så skönt att få slänga sig i ryggläge.

Vissa dagar ser de mig knappt här hemma medan andra dagar/gånger kan jag vara ledig flera dagar i sträck, detta är mitt jobb nu och vi har anpassat oss till det och oftast trivs vi riktigt bra med den variation som det ger.

Och vi har blivit så mycket bättre på att ta vara på de vardagliga stunderna och de små stunderna, liksom nu ikväll.

Bild från igår

Med en lång dag bakom mig knäpper jag nu händerna och tackar för allt gott.

TACK JESUS FÖR MIN FINA FAMILJ 💗😊 OCH TACK FÖR MITT FINA JOBB.

LÅT OSS INTE TRÖTTNA PÅ ATT GÖRA GOTT. TY NÄR TIDEN ÄR INNE FÅR VI SKÖRDA, OM VI INTE GER UPP. LÅT OSS DÄRFÖR GÖRA GOTT MOT ALLA MÄNNISKOR..... (Galaterbrevet 6:9-10 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023