FASTLAGSTISDAG

Denna fastlagstisdag blev det ingen ärtsoppa utan laxsoppa istället. Men fastlagsbullar blev det.


Denna bulle (min bulle) innehöll honung istället för vanligt socker. Men den smakade som vilken vanlig bulle som helst.


Den blev fylld med havregrädde och mosade hallon.


Den var god men jag saknade nog mandelmassan. Den avstod jag ifrån eftersom den inehåller socker. Men kanske jag någongång försöker mig på att göra min egen.


Dagens andra bulle åt jag riktigt just efter jobbet när Jan 💗 åter igen hade ställt till med teatime. Denna gång fyllde jag bullen med det sista av mandelsmöret (det som jag gjorde för en tid sedan) samt havregrädde och det blev så gott, alltså kanon. 

Nu går vi in i fastan, rättare sagt imorgon. Jag har ännu inte kommit fram till vad jag skall avstå ifrån i år... fram tills påsken, men jag ber att Herren ska visa mig.

Något som stjäl min tid är hälsosamt att behöva klara sig utan. För när vi måste kämpa i livet ja då får Jesus mera plats. Han som alltid borde vara på första plats i våra liv.

VAD STJÄL DIN TID (förutom snöskottningen 😉)? 

SMAKA OCH SE ATT HERREN ÄR GOD. SALIG ÄR DEN MÄNNISKA SOM FLYR TILL HONOM ( Psaltaren 34:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023