SNÖ OCH TÖ

 Snö, snö och åter snö... och nu tö.

Drivorna har växt för varje dag, så Hugo har fått toppen fina utsiktstorn.
I dag blev det plus grader och det rasade ner från taket.
På våra promenader har jag fått vara uppmärksam på fallande snö.


Vår altan är fylld med snö och där under snömängden gömmer sig ännu julbocken och bänken med lyktan. Lyktan är hel, snön som har täckt den är snön som har snöat ner. Snön som fallit från taket har fallit framför bänken. Placeringen av bänken var väl uttänkt 👍😊 då i december när jag började julpynta.


Lekstugan har hållit även om taket är ruttet på sina ställen.


I dag var jag snöröjare när jag drog ner lite snö från plasttaket med den långa snöspaden.


Ja alla dessa bilder skall jag gå tillbaka till nästa vinter och jämföra, intressant att se hur vintern och snömängden ser ut då.


TACK JESUS FÖR SNÖN MEN NU RÄCKER DET 😉 TYCKER JAG. MEN DET ÄR JU DU SOM BESTÄMMER 👍.

LIKSOM REGNET OCH SNÖN FALLER FRÅN HIMLEN OCH INTE ÅTERVÄNDER DIT UTAN VATTNAR JORDEN SÅ ATT DEN BLIR FRUKTBAR OCH GRÖNSKAR OCH GER SÄD TILL ATT SÅ OCH BRÖD TILL ATT ÄTA, SÅ SKA DET VARA MED ORDET SOM GÅR UT FRÅN MIN MUN. DET SKA INTE KOMMA TILLBAKA TILL MIG FÖRGÄVES UTAN ATT HA GJORT VAD JAG VILL OCH UTFÖRT VAD JAG SÄNT DET TILL (Jesaja 55:10-11). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023