FÄRGLÄGG MITT LIV

Mamma, vet du om att du är VÄLDIGT rosa? Två av barnen har kommenterat mina ytterkläder denna vinter.


Och som svar fick de. Visst vet jag det, jag älskar ju rosa och har köpt mina kläder själv.
På bilden här ovan var det bara handskarna och skorna som var svarta, resten gick i rosa/lila färg.

Och ja jag tycker verkligen om denna färg, den är så uppiggande och fräsch, jag känner mig så levande och glad när jag klär mig i rosa.
Och vissa dagar, mer än andra behöver man verkligen få känna sig levande och glad, eller hur?

Har du en färg som gör att du känner dig levande och glad?

TACK JESUS FÖR FÄRGER.

I bibeln kan vi läsa om olika klädnader, tyger och färger. Men läs bibelordet här nedan.
Tänk så mycket bättre det är om vi istället för att säga "jag älskar rosa och vill alltid klä mig i rosa" kunde säga ex "jag vill alltid klä mig i värdighet", eller "jag vill alltid klä mig i sanning".

Sådana "färger" och liknande (goda egenskaper) är "färger" som verkligen kan göra oss levande och glada. Så Jesus färglägg du våra liv.

KRAFT OCH VÄRDIGHET ÄR HENNES KLÄDNAD, OCH HON LER MOT DAGEN SOM KOMMER (Ordspråksboken 31:25).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023