AVSTÅND SKAPAR KÄRLEK

Just nu sitter jag och bara väntar att telefonen ska plinga till, att jag skall få det där meddelandet om att han snart är hemma. När jag fått meddelandet ställer jag in den redan förberedda potatis-kött lådan i ugnen.

Redan imorse började jag "fira" liksom lyxa till det, vänta och längta.


Ja ni gissar säkert rätt, en av sönerna är på inkommande. Det blir dock en kort vistelse men han kommer hem och det känns så bra.
Ja många gånger tänker jag på det som en äldre kvinna sa när jag var barn: AVSTÅND SKAPAR KÄRLEK. Jag tänker att det stämmer för mig och i vår situation med två söner som studerar långt borta.

Naturligtvis älskar man alla sina barn lika mycket alla dagar, men det att man inte får se varann, krama varann, lyssna på varann och finnas till för varann varje dag vilket vi varit vana med för ett antal år sedan det gör att det blir liksom fest när de kommer hem och man verkligen inser hur mycket man älskar dem och saknar dem när de är borta.

Och jag är ju en längtande och väntande människa. Jag längtar alltid efter dem som hör mig till om jag inte har dem nära. När dottern 💗 kommer hem från skolan och mannen💗 hem från jobb är det också fest varje dag, men på ett annat sätt.

Liksom just när vi fick mysa i sängen och prata. 

Och Hugo ville också ha sin beskärda del (att få bli kliad under hakan är skönt).

Nu har jag mellan bloggraderna varit ut med Hugo på en eftermiddagspromenad i det otroligt härliga och soliga vintervädret. Nu kom vi in och ännu har inget hörts från sonen och hans resesällskap. Men vi börjar bli hungriga här så nu får maten åka in i ugnen. Och jag gissar att den är varm ännu när han 
kommer.

Jag har nu två vaknätter framför mig och det är något alldeles nytt. Hittills har jag fått ha bara en åt gången men nu blir det ibland två nätter i sträck, liksom denna helg. Och visst känns det spännande. En natt har jag besvis på att jag klarar men att komma hem och sen kanske inte få sömn och veta att man skall jobba även följande natt, ja det låter inte riktigt så trevligt. MEN JAG LÄMNAR ALLT OCH ALLA I JESU HÄNDER.

Det fina är att jag är ledig ikväll och hinner träffa Mattias 💗. Imorgonmorn när jag kommer hem efter klockan 9 har han och flera från hans klass redan åkt vidare. De skall upp till Levi och skida, åka slalom, göra skoluppgifter och ha det trevligt tillsammans. Det är nu tredje året i rad några från klassen åker upp till detta fjäll och skall bo där i en vecka i den stuga de hyrt.

Ja denna mamma oroar sig nog för coronasmitta och ber om JESU BESKYDD FRÅN BÅDE CORONA, OLYCKOR OCH SJUKDOM FÖR DEM ALLA

Det som är bra är att dessa ungdomar studerar och bor i Helsingfors där coronan verkligen är pågång, vilket gör att de vet verkligheten. Och alla studerar de till första vårdare och har varit på praktik både i ambulans och på sjukhus så de vet sannerligen hur de skall skydda sig på bästa sätt.

Men som sagt ingen av oss går helt säkra, varken här eller där. Men Jesus beskydd får och ska vi alltid be om.

Nu skall jag ta en liten tupplur/vilostund medan Matilda vaktar maten i ugnen.

Och nu kom meddelandet 👍😊💗 Mattias kommer till Edsevö om ca 1 1/2 h då får vi hämta honom där. Och det gör vi så gärna. 

TREVLIG HELG TILL ER ALLA 💗.

BEFALL DINA VERK ÅT HERREN SÅ HAR DINA PLANER FRAMGÅNG (Ordspråksboken 16:3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023