VÄNDAGEN 2021

Jag vaknade strax innan klockan 8 (efter över 13 h Törnrosa-sömn). 

Bakat bullar idag.

Jag smög upp och tillredde två skinksmörgåsar som jag sen åt i sängen medan jag svarade på några meddelanden från igår kväll. 
B.l.a Mattias hade skickat klockan 20 att de kommit fram till Helsingfors.

Därefter blev det en skön och solig promenad med Hugo.


Och Hugo har förresten fått en ny väst denna vecka.


Den har varm fleece på insidan.


VÄNDAGSHANDLINGAR
Dagen har inneburit allt från att sätta fram små överraskningar på köksbordet, att skicka vändags-hälsningar på telefonen till att leverera små överraskningar till våra föräldrar.

Sen har jag också bakat kanelbullar samt runda bullar som skall bli fyllda till fastlagstisdagen. Och jag bakade med honung istället för vanligt socker och det blev riktigt bra.


Och de jag bor med hade heller inget emot en bulle (sötad med honung) och ett glas mjölk. 
Jan tyckte att bullarna var goda men lite väl söta. Matilda tyckte också att de var goda, men inte för söta. 

När man använder honung i bakning motsvarar 1/2 dl honung 2 dl vanligt socker. Jag tyckte att det lät så lite så jag satte lite extra honung, vilket jag ju inte alls skulle ha behövt göra. Nu vet jag till nästa gång.

I morgon blir det en resa till Vasa. Matilda skall till Vasa centralsjukhus till en ortoped med sina knän.

TACK JESUS FÖR ALLA MINA FINA VÄNNER 💗 OCH TACK ATT DU ÄR MED I MORGON.


ÄT HONUNG, MIN SON, DET ÄR GOTT, RINNANDE HONUNG ÄR SÖT FÖR DIN GOM (Ordspråksboken 24:13).

EN VÄNS KÄRLEK BESTÅR ALLTID, EN BRODER FÖDS FÖR ATT HJÄLPA I NÖD (Ordspråksboken 17:17).

VAR FRIMODIGA OCH STARKA. FRUKTA INTE OCH VAR INTE FÖRFÄRADE... (2 Krönikeboken 32:7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023