SKÖNA SÖNDAG

I dag har jag börjat med en ny bok. Och medan Jan skidade och kämpade fram i snövädret samt på ett oplogat spår låg jag under filten och åt jag poppcorn och läste.

Boken jag läser hade jag hunnit börja med redan innan jul om jag minns rätt. Med det ena och det andra gjorde att jag kom av mig. Nu startade jag från början och nu har det hunnit bli så spännande så jag bara skulle vilja läsa.

Matilda har legat eller suttit vid min sida och läst biologi hela dagen.


KÖKSREMONTEN
Och angående köksrenoveringen (som fått vara på paus idag) så blev provmålningen så här (bilden visar dock inte den verkliga färgen).

Den gräddvita blev för vit, det önskvärda är att färgen skulle bli som brödlådans nyans. Brödlådan är den gräddvita plåtlådan ovanför den blågråa dörren, på bilden här ovan.

Och som jag skrev i går så blev ju den gråa färgen alldeles för gråblå. Men sätter man den i klart ljus så ser även den vit ut.

Eftersom dörrarna till grunden är gröna så lyser det troligtvis igenom ännu. Ev får vi köpa mera testfärg och måla några varv till.

Sättet jag målade på allra sist igår kväll fungerade bäst. Då målade jag med en skumgummi rulle och drog till slut lätt över allt med penseln. Då blev ytan fin och slät.

Den blågråa målade jag endast med  penseln, den blev också okej men på vissa ställen syns penseldragen.

Fortsättning följer.


MIDDAG
Nu gick Jan i bastun efter skidåkningen och därefter skall vi värma upp rester och inta vår söndags middag.
Hugo och jag har varit ut på en runda och snön bara häller ner.


Man har liksom blivit van med oplogade vägar och trottoarer.

Denna bild är från igår.

Senare ikväll skall vi ringa pojkarna och se hur de har det 👍😊💗.

TACK JESUS FÖR DENNA FINA SÖNDAG.

TÄNK PÅ SABBATSDAGEN  SÅ ATT DU HELGAR DEN (2 Mosebok 20:8).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023