BLODPROV SAMT EN SVÄNG TILL SKOGEN

Efter en riktigt god nattsömn👍 har dagen inneburit mycket utevistelse.

Konst i skogen.

Redan strax efter kl.8 begav vi oss ut på morgonpromenad, och den gick b.l.a via Skolparken.

Vår i Skolparken.

Hugo ville gå både långt och länge. Och jag orkade fint idag.


Klockan tolv var jag på blodprov, och jag berättar mera om det längre ner i inlägget.


När jag kom hem vilade jag och drog min avslappning.

Därefter blev det lite fixande på gården.


När jag krattade på där ute fick jag ett meddelande från våra goda hundvänner ifall vi ville träffas. Och det ville vi 😀👍. 

Det blev först lek ute på gården för Hugo och  hundkompisen Charlie och sen tog vi en promenad.

När vi kom hem bar det av till skogen. Jan har väntat på det rätta tillfället och det var nu. För nu var det verkligen toppen väder innan morgondagens oväder brakar loss med regn, blåst och kanske också snö.
Med en upptorkad väg och endast lite snö mellan träden var det dags att inspektera vår skog lite närmare.

Och pappa guidade oss. 


Pappa som snart blir 84 år har hela sitt liv arbetat i skog och mark så han hade inget problem med att ta sig fram över stock, sten, vattenfyllda diken och ris.

Där var så vackert i skogen.

Min lilla skogssjö med en vacker myrstack.

Och även denna gång fick jag lära mig nya saker.


I dag har jag kännt mig så mycket piggare och haft så mycket mera energi än vad jag haft den senaste veckan, TACK JESUS FÖR DET.

Efter att Jan och jag fick coronavaccinet senaste vecka har jag varit så otroligt trött. Jag var trött redan före av både arbetsmängd, tuffa vaknätter och dålig sömn men vaccinet blev liksom droppen.


I går morse när jag skulle sätta deodorant/roll on under armen gjorde det ont och jag upptäckte en svullen lymfkörtel.

Läkaren jag fick telefontid till frågade om det är en vecka sedan jag fick vaccinet och om det är i samma arm som jag har den svullna lymfkörteln. Och det är det.

Hon sa att man kan få svullna lymfkörtlar och bli trött av vaccinet eftersom  det sätter igång immunförsvaret, det börjar jobba på för fullt.

Så tydligen är det det som sker i min kropp just nu, och läkaren sa att det är ett gott tecken att kroppen reagerar på vaccinet, men att det ju inte är så trevligt för mig.

Det tar ca två veckor för vaccinet att jobba på så här kraftigt så jag får räkna med att tröttheten kan hänga med ännu en vecka.

Men för säkerketsskull var jag ändå på en massa blodprov idag.

Imorgon jobbar jag kl.13-22:15 och på lördag kl.10:30-22:15. Då lär det visa sig hur jag orkar, eller mera hur jag känner mig efteråt.


TACK JESUS att jag får lämna allt till Dig. 

OCH KASTA ALLA ERA BEKYMMER PÅ HONOM, TY HAN HAR OMSORG OM ER (1 Petrusbrevet 5:5-7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023