FLYTTHJÄLP TRO OCH KRAFT

"LÅT TRO TA PLATS GE HJÄRTAT KRAFT". De här orden fastnade i mig när jag hörde dem i en lovsång igår på jobbet. Och inte anade jag då att de skulle betyda extra mycket för mig/oss just denna Annandag påsk, för vi har behövt mycket tro och kraft. Dagen började än en gång med sjukdom för en när och kär, vilket ordnade sig till det bättre under dagens lopp. Och bönen för våra kära fortsätter.

Alla behöver vi kraft och speciellt nu i denna tid/coronatid. Och vem kan ge den bästa och äkta kraften? Jo Jesus.
Och när vi ber ex Juniorbönen ja då ber vi om att få styrka/kraft.

JESUS KOM IN, RENA MITT SINN, KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS. KOM IN BO KVAR MIN STYRKA VAR, KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS.


SONEN HAR FLYTTAT
I dag har vi fått hjälpa Mattias att flytta till Vasa.

Senaste måndag började han sin praktik på Vasa Centralsjukhus. 

De två första nätterna fick han sova hos goda vänner. På onsdag kväll den 31.3 fick han nyckeln i hand. Så han hann sov en natt (på en "madrass" på golvet) i sin nya lägenhet innan han kom hem till påsk. 

I dag åkte han iväg med Volvon, som han får ha där, och vi (Jan och jag) åkte efter med husbilen.

Matilda valde att stanna hemma och fick en kompis på besök. Även Hugo fick stanna hemma.

När vi kom till Vasa bar Mattias och Jan in sängen, bordet och stolen, sedan hjälptes vi åt med allt annat.

Jag bar in matta, kuddar och två olika lampor... allt för mysfaktorn. 

Och han fick det riktigt bra i sin lilla tillfälliga etta där han skall bo i ca två månader under sin praktik.

Sen kramades vi, bad en bön om beskydd och sa hejdå. 

Alltid känns det i mamma hjärtat att behöva säga hej då, men nu gick det rätt bra eftersom jag vet att han är så pass nära. Om jag får "dryyft" (när man saknar någon jätte mycket) efter honom kan jag hoppa i bilen och vara där på lite över en timme.

Jan och jag åkte sen för att se på lite bilar (parkerade utanför bilaffärer) och tog även en matbit (för frun blev hungrig).

Vi beställde maten via en app, men sen tycktes alla andra få sin mat före oss. Vi väntade och väntade.

Det tog över 30 min innan telefonen plingade till att vi fick komma och hämta vår mat.

Därefter åkte vi hem. Och jag körde halva vägen 👍 och det gick riktigt bra.


Det gäller för mig att verkligen börja köra husbilen nu (eftersom inte förr) eftersom Mattias troligtvis skall ha Volvon i Vasa hela april och maj, ifall vi inte hittar en till bil. Vi ber och letar varje dag.

TACK JESUS FÖR ALLT DU ORDNAT FÖR OSS DENNA DAG, SMÅTT SOM STORT. OCH TACK FÖR TUMISTID MED MIN ÄLSKLING.

HERREN ÄR MIN STYRKA, OCH MIN SKÖLD. PÅ HONOM LITAR MITT HJÄRTA, JAG FÅR HJÄLP OCH MITT HJÄRTA JUBLAR. HONOM VILL JAG TACKA MED MIN SÅNG (Psaltaren 28:7).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023