FITNESS STAIRS

I dag tog mannen och jag en långpromenad. Nu var det min tur att få se och testa tränings trappan i vår stad. Och uppleva den fina utsikten där högt uppe.


Och Hugo var glad att få vara med och traskade glatt på i 2,5 h.


Vackra tussilagon såg vi lite här och där.


Nästan framme vid trappan.


Trappan är 53 meter lång med 93 trappsteg.


Sen bar det iväg uppför med solen rakt i ögonen. Hugo var även intresserad av sidan av trappan för där var det mera dofter .


Jag har bra grundkondition, men att springa upp 93 steg tog på andan och låren fick sig lite mjölksyra.

Uppe.

Härlig utsikt där uppifrån. 


Han och jag med solen i ögonen samt vinden som blåste otroligt hårt där uppe på toppen.


Sen traskade vi ner för kullen och fortsatte vår vårpromenad, ja så kan man kalla den för vi fick se så många vårtecken. 

En mysig skogsstig, där snön hade smält.


När vi gick förbi denna lilla tillfälliga sjö av smältvatten sa Jan: Här skulle man paddla kring på en stor styroxbit (frigolit).


Jag undrade om han verkligen menade det, ville han verkligen paddla runt, falla i och bli blöt och kall?  
Svaret blev, nej inte nu men så där för 40 år sedan 😊.

Vi gick förbi Permofladan som ännu var täckt av is.


Och vi promenerade förbi svärföräldrarnas för att få se deras nya, fina husvagn och Hugo fick dricka en vattenskvätt.


Vi fick en härlig långpromenad medan dottern fick plugga till matteprovet i lugn och ro.
När vi kom hem blev det pizza till lunch.

När Jan senare for på en cykeltur i skog och mark slängde jag mig på sängen och såg en film. 
Min Netflix-fasta har gått bra, jag har inte ens saknat att se på film. Men nu i helgen har jag igen börjat. 
Och jag hade tur för en serie som jag tidigare har sett fanns nu tredje säsongen av.
Den handlar om en ultraortodox judisk familj.

Shtisel heter filmen.


Även om detta är en film så är det intressant att komma in på en annan religion eftersom nyfikenheten gör att jag mellan avsnitten googlar och läser mera om denna speciella "livsstil", vilket det ju är.  


Allt händer långsamt och utdraget, alltså ingen snabb action här inte 😊 men jag gillar den så.


Den är både intressant, sorglig och rolig, samt helt annorlunda än vanliga filmer/serier.
Så ett bra tips till dig som vill se på en annorlunda film/serie.

Nu säger jag godnatt från mig till dig.

TACK JESUS FÖR EN FIN SÖNDAG MED MYCKET MOTION.

TY KROPPSÖVNINGAR ÄR I NÅGON MÅN NYTTIG, MEN GUDSFRUKTAN ÄR PÅ ALLT SÄTT NYTTIG, EFTERSOM DEN HAR LÖFTE OM LIV, BÅDE FÖR DEN HÄR TIDEN OCH DEN KOMMANDE- DET ORDET ÄR TILLFÖRLITLIGT OCH PÅ ALLT SÄTT VÄRT ATT TAS EMOT (1 Timoteusbrevet 4:8-9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023