FÖRSTA DOSEN VACCIN

I dag kom dagen när vi (min man och jag) fick vår första dos.

För nu vaccineras alla i riskgrupp 2.


Jan har diabetes typ 1 och jag har ansträngnings astma, därför fick vi vaccin nu.




Klockan 9:30 var det vår tur.

Jan kände inget av själva sticket. Jag kände en lätt molande värk.

Sen satt vi snällt och väntade de 15 minuterna efter att vi fått vaccinet, vilket man skall och bör göra, eftersom det kan uppstå allergiska reaktioner.

Medan vi satt och väntade bad jag om ett bibelord och tryckte sen på mannakornsappen och fick ett starkt bibelord.


När tiden hade gått spritade vi våra händer och traskade ut.


Därefter blev det take away, men inte i form av mat. 

Det blev en sväng via vårdmaterialutdelningen.

Dörren öppnades automatiskt och Jan kunde gå in och hämta sin påse med namn på vilken han ringt och beställt innan.

Sen blev det också en sväng via apoteket.


Som diabetiker är det en hel del man behöver, här en del av det.


Det har blivit några promenader med Hugo idag men utöver det har jag mest vilat och tagit det lungt för jag har nattskifte framför mig.

Till middag blev det att värma gårdagens tonfisksås med pasta (en ny maträtt som jag gjorde igår och det fick godkänt av familjen 👍).


Ser inte så god ut på min klottiga tallrik men det är riktigt gott (krossade tomater, lök, vitlök, peppar, soya olja, grädde och tonfisk i vatten).


I dag svängde jag även ihop en pannkaka till efterrätt, för jag var så sugen.


TACK JESUS FÖR VACCIN, NU BER VI ATT VÅRA KROPPAR KAN TA EMOT DET RÄTT .

TY HERRENS ÖGON ÖVERFAR HELA JORDEN, FÖR ATT HAN MED SIN KRAFT SKA HJÄLPA DEM SOM MED SINA HJÄRTAN GER SIG HÄN ÅT HONOM (2 KRÖNIKEBOKEN 16:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023