TRÄOLJAT ALTANEN

I går var det inte alls roligt när Hugo hade rullat sig i skit under kvällspromenaden och jag fick börja duscha honom sent på kvällen. Men det skulle visa sig att jag sist och slutligen var oerhört tacksam för den duschen.


För när vi hade krypit isäng kände jag att det kliade på handen och eftersom jag ännu hade sänglampan på kliade jag och tittade samtidigt. Och där kröp en äcklig svart fästing. Fy vad de är obehagliga.
Om jag inte skulle ha duschat Hugo skulle den troligtvis ha krypit långt ner i pälsen. Men såpan och vattnet gjorde att den inte fann sig till ro (och hoppade över till mig). 
Nu får vi bara be att varken Hugo eller någon annan har flera på sig.

Och frågar man mig så jo fästingar är äckligare än skit.

Och orsaken till att Hugo rullar sig i skit. Jo alla hundar gör det ibland. 
Men när Hugo mår illa både äter han ex kattskit och rullar sig i det. Hugo har troligen lyckats få i sig någon smula från Matildas överraskningsfest i måndags och har magen i obalans igen. 

Vi får hoppas, be och tro att han denna gång snabbt blir sig själv igen.


DENNA DAG
I dag har jag träoljat altanen.
Före var den torr och grå.


Den behövde sannerligen oljas in, och det blev stor förändring.

På gång.
 
Här syns det tydligt hur fantastisk det blir med träolja. Och jag använda helt vanlig träolja, utan färg.


Det tog ca två timmar att måla hela altanen.


Och det blev så bra.


I morgon väntas regn och det lär bli kallare, vi får kanske t.o.m snö så jag passade på att måla/träolja idag när det var 14 grader varmt 👍.

I dag har jag också haft telefontid med en läkare och imorgon skall jag på blodprov och urinprov. Mer om det en annan dag.

TACK JESUS ATT DU HJÄLPTE MIG MED ALTANEN I DAG.

OM INTE HERREN BYGGER HUSET BYGGER ARBETARNA FÖRGÄVES. OM INTE HERREN VAKTAR STADEN VAKTAR VÄKTAREN FÖRGÄVES (Psaltaren 127:1).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023