ARG PÅ MIN MAN

Min man som skulle hålla foten i högläge i tre dygn klarade knappt 1 1/2.

(Dagens bloggbilder, förutom den av tvättberget är tagna idag.)


När jag kom hem från jobbet på fredagkväll informerade dottern: Pappa har suttit där uppe vid datorn och jobbat.

Och i går yrde han på hit och dit, han hölls inte stilla alls och foten var mera i nedläge än i högläge.
Medan jag var ut med hunden på morgonpromenad lär han ha varit på utsidan och skrapat mål på dörren som vi jobbar med, informerade dottern.
Och sen började han vika bort av det enorma tvättberget i vardagsrummet, det som jag jobbat på med lite varje dag men som jag aldrig lyckats komma till bottnen med, för det fylls på hela tiden.


Tvätt går ju att vika sittandes, men han vek alla stora lakan och sängkläder så han stod, på foten som han inte skulle stå eller gå på.


Jan kom inte heller till bottnen på tvättberget, men det goda med det dåliga var att det minskade.

Droppen var när han började tala om att nu är det högvatten och vi bör därför passa på att dra upp båten i dag (alltså i lördags, i går).
Jag sa att jag vägrar komma och hjälpa honom för han är sjukskriven tills måndag och skall INTE sätta sin svullna fot i en sko och INTE gå på den heller. Och allra minst vada i kallt vatten och dra upp en båt.
Matilda höll med mig och vägrade också att följa med och hjälpa honom.
Vi konstaterade att båten hålls nog där och nog får vi upp den sen även om det blir lågvatten igen.
Och där trodde vi att saken var ur världen, även om jag känner min man och hade mina aningar.

Och tro det eller ej men när jag var ute med Hugo på kvällsrundan tog han bilen (han fick ju inte köra med sin fot) och begav sig iväg och drog upp båten alldeles själv. Ja han är så envis och jo han har en envis fru också.
Och han fick höra ett sanningens ord av sin fru när han kom hem.

Tack och lov så var hans fot mycket bättre redan igår. Och det går hela tiden åt rätt håll. I dag är den ännu lite svullen men inte längre röd. Och kryckorna använder han inte längre.

Och innan jag somnade den kvällen hade jag redan förlåtit honom 💗 för jag älskar så min envisa olydiga man.


I DAG
Har varit på utfärd från jobbet idag och vi har haft en riktigt skön dag på alla sätt. 


Och Fokus började ikväll igen. Jag kom ca 30 min försent, men hann ändå ta del av det mesta. 
Vi var över 70 personer. Undervisningen och lovsången var så bra. Och barnen hade haft så roligt.
En toppen kväll minsann. TACK JESUS FÖR FOKUSSTART OCH TACK ATT DU VAR MED OCH VÄLSIGNADE KVÄLLEN.

Nu skall jag ännu ut med Hugo på en kort kissrunda innan jag tar natten. 
Jag börjar den nya veckan imorgon med hela tre dagar ledigt 👍och det skall bli så skönt och behövligt.


GRIPS NI AV VREDE, SYNDA INTE. LÅT INTE SOLEN GÅ NER ÖVER ER VREDE (Efesierbrevet 4:26). 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023