KVÄLLENS FINA ÖVERRASKNING

Jag nämnde ju tidigare denna vecka att jag hade hittat en sak som jag letat efter länge. Och vi hade tänkt inviga den redan igår kväll när vi hade gäster men så blev det inte. Men ikväll blev det.


Jan kom och mötte mig med Hugo efter jobbet och vi promenerade hem i den mörka men sköna kvällen. När vi kom in på gårdsplanen möttes vi, eller snarare jag, för Jan visste ju redan om det, av en överraskning. Ute på terassen fanns mysig belysning, lovsångsmusik i högtalaren, varm kakao i termosen och den nya poolen fylld av varmt och skönt vatten och utebastun var också varm.
Matilda och Jan hade fixat 👍😊.


Kan man avsluta en dag bättre än på detta sätt, med familjen 💗och en varm, skön och avslappnande pool.
Tack Jesus att vi får njuta av denna stund tillsammans ikväll.


VÅRA GÄSTER
Våra gäster Tua och Böno (Björn) kom fram kl.20:30 i går kväll. Så roligt att få träffa dem igen.
Vi satt uppe och pratade och mumsade på en massa gott tills vi började gäspa.


Damerna var färdiga att gå isäng kl.22:30, Tua hade också varit på jobb denna dag och sen suttit i bilen hela vägen från Ekenäs och jag hade ju haft nattskifte så sängen kallade verkligen.
Men Jan och Böno gick i bastun och kom isäng strax efter 00:00.

Imorse hann vi med en gemensam frukost och en promenad innan jag for på jobb.


Min nya favorit, rivet äpple med kanel på havregrynsgröten.


TACK VÄNNER FÖR EN FIN STUND, vi gör det igen.

Nu ställer jag mig också till poolen, skall sen ligga och njuta och se på stjärnhimlen. Imorgonmorn skall jag upp till jobb igen.

ALLT DET GODA VI FÅR OCH VARJE FULLKOMLIG GÅVA ÄR FRÅN OVAN (Jakobs brev 1:17 a).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023