TRÖTT

Nu är jag trött efter att ha jobbat över tjugo timmar på två dagar, men samtidigt är jag lycklig och glad över fina dagar med många olika upplevelser och fina stunder med härliga människor som är mitt jobb.

På väg till jobbet.


När jag kommer hem efter en sådan helg är det så skönt att få slänga sig på sängen i ryggläge, få vila kroppens alla delar som varit igång så gott som hela tiden.

På väg hem från jobbet.



VECKAN SOM KOMMER
Imorgon är jag ledig på dagen men far sen till kl.20 på nattskifte.
I morgon har jag läkartid på förmiddagen. Hälsogranskningen som jag var på senaste vecka fortsätter med läkarbesök och efter det blir det en remiss till blodprovstagning.
Tisdag när jag slutar kl.9 efter nattskiftet skall jag vidare till arbetshälsovården igen för att få MPR- vaccin, vilket de kommit fram till att jag knappast fått som liten, eftersom de inte hittar det i sina olika register.
Sen far jag hem och sova, och går troligtvis lite i dvala resten av dagen, vilket är mera vanligt än ovanligt efter ett nattskifte. På kvällen blir det troligtvis träff med bönegruppen.
Onsdag är jag ledig och har bestämt att jag skall ha en riktig pyjamas-dag, ta det riktigt lungt, vila, läsa, blogga och ta några promenader med hunden.
Sen får vi se vad vi hittar på på kvällen.


Torsdag och fredag jobbar jag kvällsskifte.
Till helgen får vi troligtvis besök av den lilla. Då skall vi ha en skön helg med poolbad och bastu, utevistelser i skog och mark, lek, bus, gos och tid med varann.
Och söndagkväll avslutar vi på Fokus, hela familjen.
Om Herren vill så blir min/vår vecka ungefär så här. 


MÄNNISKAN GÖR UPP PLANER, MEN DET ÄR HERRENS VILJA SOM SKER (Ordspråksboken 19:21).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023