ENSAM MEN INTE LÄMNAD ENSAM

Det blev ändrade jobbtider för mig idag, jag börjar redan kl.11 istället för kl.14.
Det är mycket som har ändrat och mycket som inte riktigt blir som man tänkt i.o.m denna coronatid.


I onsdags gjorde jag något som jag alltid gör den här tiden på året, jag anmälde mig till Ku:s kvinnoweekend nästa helg ute vid Pörkenäs. Jag vet ingen av mina väninnor som kommer, så jag åker ensam.
Väninnorna som uteblir i år gör det av flera orsaker men även p.g.a corona-situationen.
Jag för min del skrev på anmälan att ifall situationen ännu förvärras så stannar också jag hemma.
Men jag hoppas att det blir av. Det mesta av programmet sker utomhus och jag har anmält mig till en vandring.


En liten stund med Jesus, o, vad den jämnar allt. Och ger åt hela livet, en ny och ljus gestalt ....sjunger vi i en sång.


För över 20 år sedan var jag också ensam ute vid Pörkenäs. Och det blev en riktigt fin kvinnoweekend om än annorlunda.
Åker man ensam utan sina goda vänner får man tänka som så att nu har jag mera tid både för mig själv, med Jesus och för att prata med och möta nya människor.

I denna corona-situation tänker jag mig detta dygn (fredagkväll-lördagkväll) mera som en retreat, för nu får vi tänka avstånd och inga kramar. Sova i eget rum och äta med avstånd.
Lördag eftermiddag när det är egen tid, då kommer jag troligtvis att ta en powernap, för efter weekenden åker jag till nattskiftet.

Även om jag troligtvis åker ensam så är jag dock aldrig ensam. Du är aldrig heller ensam i vilken situation du än befinner dig i. För JESUS ÄR ALLTID MED.

En dag skall vi stå ensamma inför Jesus, öga mot öga, möta Honom som hela tiden hållit vårt liv i Sina händer. Redan nu får vi göra det t.e.x på knä vid en egen säng, i ett eget rum...kanske intill ett hav i en stor lägergård en höstkväll 2020.

Jesus och jag på vandring 😊👍💗 .

JESUS OM DET ÄR DIN VILJA ATT JAG SKALL VARA DÄR DÅ BLIR DET SÅ, OM INTE SÅ BLIR DET NÅGOT ANNAT.
VÄLSIGNA DU ÅRETS KVINNOWEEKEND OCH ALLA SOM KOMMER , BERÖR DU ALLA AMEN.

MÄNNISKANS HJÄRTA TÄNKER UT SIN VÄG, MEN HERREN STYR HENNES STEG (Ordspråksboken 16:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023