GOLVADE MIN MAN

Vi hoppade i husbilen han och jag och drog iväg till grannstaden Karleby på tumis nu ikväll.

Det blev lite shopping, några utelampor, någon present också hittade vi något som jag letat efter väldigt länge, vilket jag skall skriva och berätta om en annangång.

Det blev hämtmat som vi åt i husbilen, för där trivs vi så bra. Och vi hade havsutsikt samt en båt utanför fönstret.

Jag körde sen hem och fick träna på att köra husbilen.

Men när jag hade startat och skulle köra iväg deckade jag min man till golvet. Han stod ännu bak i husbilen och skulle tydligen just ta en insulininjektion när frun rivstartar så bilen knycker till och han flyger fram pladask på golvet.

Han hade verkligen änglavakt för han klarade sig helt oskadd, både tänder och ben kunde ha knäckts. Och insulinsprutan hade han tack och lov inte ännu hunnit ta korken av, för vem vet vart den isåfall hade hamnat. 
Han sa sen: Jo kopplingen är väldigt känslig så man skall i princip inte alls gasa när man kör iväg 👍.
Resten av hemfärden gick bra när jag väl fick in det här med koppling och gasknepet.

Vi avslutade med att storhandla mat hemma i Jakobstad.


Vi var bland de sista bilarna på den stora parkeringen.

Tack Jan för en fin kväll 💗. Och tack Jesus för min fina man 💗. Tack för att han inte skadade sig ikväll.

NU BESTÅR TRON, HOPPET OCH KÄRLEKEN, DESSA TRE, MEN STÖRST AV DEM ÄR KÄRLEKEN (1 Korintierbrevet 13:13).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023