JORDFÄSTNING

I dag har jag varit på jordfästning. 


Kusinen som helt oväntat lämnade detta jordeliv i en sjukdomsattack tog vi avsked av idag.

Vila i frid kära Folke.

Som yngst i kusinskaran känner jag knappt alla mina kusiner.
Folke har jag inte träffat så ofta men det har ju blivit några släktfester och andra tillställningar genom åren.
Och eftersom han inte bott här i trakten så har det inte lett till att vi mötts spontant typ i butiken eller på gatan.

Men jag saknar dig Folke, för du hörde till mig och jag till dig, för vi var kusiner.
Och kusiner är nästan syskon.


SÅ ÄLSKADE GUD VÄRLDEN, ATT HAN GAV DEN SIN ENDE SON, FÖR ATT DE SOM TROR PÅ HONOM INTE SKALL GÅ UNDER, UTAN HA EVIGT LIV (Johannesevangeliet 2:16).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023