GISSA BAJSET

 "Vad är det för vits att baka om man inte bakar något som är gott och sött, något med socker i" konstaterade Matilda😊.


Hon fortsatte: "Men ni måste väl ändå hålla med om att det ser ut som torkad skit, typ djuravföring, speciellt med de där prickarna/fröna i" 😊?

Jag och den lilla bakade hälsosamma chokladkladdkakemuffins, utan socker och med mandelmjöl istället för vanligt vetemjöl. Jag har bakat dem förut och tycker verkligen om dem. Den lilla åt dem jättebra senast, dock inte lika bra denna gång.
Jan gillar dem också.

Ifall du är intresserad av en hälsosammare variant av chokladmuffins så kan du få "bajsreceptet" av mig 😊 hör av dig isåfall. För de är faktiskt riktigt goda med en rätt stark smak av kakao 👍.


VANDRAT NÄRA MARKEN
Vi har varit "ut" och äta idag, ute på vår egen gård i det varma, sköna vädret.


Vi har studerat insekter.


Vi har busat och kastat lönnlöv.



Vi har varit på promenad med Hugo och vi gick via favorit-skogen. När både den lilla och Hugo får bestämma blir det denna skog.


Vi har plockat fram alla pussel vi bara hittat och de har blivit byggda många varv.

Några pussel.

Och vi har haft mysig vilostund med Alfons Åberg-boken och sköna filten.
Jag tror att vi alla mår bra av att få vara på denna nivå ibland, verkligen vandra nära marken.

När vi ikväll hade kört hem den lilla 💗körde vi hem i dimma och såg åtminstone fyra älgar på två olika ställen, de stod ute på en åker och åt.



Fick inga älgar på bild.


INGET FOKUS
Det blev inget Fokus ikväll, vi valde att inte delta just p.g.a coronaläget i vår stad. 
Men Matilda åkte iväg för hon drog barnsamlingen tillsammans med en kompis, men de var utomhus med barnen i den stora, fina och nya lekparken.


BLODPROV
Imorgon kl.7:50 skall jag på blodprov. Blodprov som hälsovårdaren och läkaren ordinerat efter min hälsogranskning och läkarbesök.
Hoppas bara jag kommer ihåg att inte äta något när jag stiger upp.


GODNATT
Somnar ikväll i ett hus fullt av leksaker, leksaker i olika grupper. Lilla köket med koksakerna intill vår säng.


Soffbordet med alla böckerna, mest Alfonsböcker.
Stora bordet i vardagsrummet med pussel och spel.
Och gungan som jag just tagit ner från dörröppningen ligger på golvet här intill.

Nej, jag saknar inte ett hem fullt av leksaker. Nej, jag saknar inte jobbet som dagmamma. Men jag njuter ibland av att få ha små tassande fötter i huset, en liten hand som vill hålla min, leksaker i alla vrår, en liten handduk som hänger på den enda grodhängaren som finns kvar, små skor i farstun och en liten en som vi får rå om, en liten en som verkligen trivs här och ger oss alla så mycket.

Och nu blir det en riktigt godnatt.

TACK JESUS FÖR DEN LILLA SOM VI FÅR RÅ OM IBLAND.

ALLT VAD NI HAR GJORT FÖR EN AV DESSA MINA MINSTA BRÖDER, DET HAR NI GJORT FÖR MIG (Matteusevangeliet 25:40b). 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023