VACKERT OCH LJUST

Vilken fin höstdag vi fått. Hugo och jag promenerade runt i stadens parker i 1,5 h i morse och jag tog många bilder.










Vi stannade ute på gården i det fina vädret när vi kom hem.


Jag åt melon och lyssnade på lovsångsmusik medan Hugo vilade.


Eftermiddagspromenaden kommer att gå till svärföräldrarnas, det tar ungefär 30 min när Hugo får bestämma takten.
Hugo skall få vara där och hålla dem sällskap när jag far på jobb till kl.14. Och Jan hämtar honom (senast) efter kl.16.

TACK JESUS FÖR EN FIN OCH LJUS START PÅ DENNA DAG.

Må alltid Jesus få vara vårt främsta Ljus som lyser upp oss helt, insidan liksom utsidan.


HERREN ÄR GUD, OCH HAN GAV OSS LJUS (Psaltaren 118:27).

DITT ÖGA ÄR KROPPENS LAMPA. NÄR DITT ÖGA ÄR FRISKT FÅR HELA DIN KROPP LJUS, MEN NÄR DET ÄR SJUKT ÄR DIN KROPP I MÖRKER. SE DÄRFÖR TILL ATT LJUSET INOM DIG INTE ÄR MÖRKER. OM HELA DIN KROPP HAR LJUS OCH INGEN DEL ÄR I MÖRKER, DÅ BLIR DEN UPPLYST HELT OCH FULLT, SOM NÄR LAMPAN LYSER ÖVER DIG MED SITT KLARA SKEN (Lukasevangeliet 11:34-36).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023