STORMEN ÄR HÄR

I kväll skulle den komma och nu är den pågång, den fruktade höststormen som jag inte minns namnet på och orkar inte kolla upp.


När jag kom hem efter jobbet började jag plocka bort utemöbler, lyktor, blomkrukor m.m.
Bänken på bilden här ovan fick en grussäck som tyngd. Och även trädgårdsgungan fick en tung säck.


Vissa möbler drog jag in i hörn, för där vill jag tro att de är säkrare. Stolarna plockade jag på varann och ställde dem liggandes.


Glasbordet fick åka upp och ner och in på lekstugans terass och alla lyktor fick också flytta in där.


Det större glasbordet lyfte jag in i bastun.

Regnet smattrade på medan jag plockade och fixade.
Vissa blomkrukor fick stanna kvar på sina platser, bara för att jag är så nyfiken på om stormen faktiskt blåser ner dem. Vissa är ju jättetunga.


Just nu är det strömavbrott lite här och där i vår stad och i grannkommunen. Men vi har ström....ännu. 

Jag tog bilen till jobbet idag just för att stormen var på väg, inte roligt att gå hem sent på kvällen i en mörk, regnig och stormig stad.
När jag körde hem lyssnade jag på Heidi Storbackas cd "ÄLSKAD". I en av låtarna sjunger hon den gamla bönen/sången som också Kajsa Kavat bad: Det går en ängel kring vårt hus..... Och det får vi ta till oss ikväll mitt i stormen. Vi får be om Guds beskydd för både oss själva och våra hus. Och vi får komma ihåg att be för alla dem som kommer att få jobba hela natten...ex räddningspersonal.

Det går en ängel kring vårt hus, han bär två förgyllda ljus,
han bär en bok uti sin hand.
Nu somnar vi i Jesu namn!


BARA HOS GUD HAR MIN SJÄL SIN RO, FRÅN HONOM KOMMER MIN FRÄLSNING. BARA HAN ÄR MIN KLIPPA OCH MIN FRÄLSNING, MIN BORG. JAG SKA INTE VACKLA (Psaltaren 62:2-3)


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023