ETT ÄPPLE OM DAGEN

I går när jag var ute med Hugo på en av dagens alla promenader träffade jag en man som bor här på vår gata. De har massor av äpplen och flera olika äppelträd på sin gård.


Han frågade om jag ville ha äpplen? Jag sa att jag faktiskt varje dag jag gått förbi önskat att få smaka av de röda och stora äpplena. Han föreslog att jag väldigt gärna får ta ett äpple varje gång jag går förbi.
Så igår tog jag ett äpple och likaså ett idag.


Och jag tror att jag skall fortsätta så.
Jag fick ju förstås ta hur många äpplen jag ville men det räcker bra med ett äpple/dag eller ett äpple/promenad. 


SE UPP VAD DU PLOCKAR
På hösten finns det massor av bär, grönsaker och frukter som vi kan plocka.

Nypon.

Man behöver ha en viss kunskap för att inte plocka det som är giftigt.
Och likaså är det i livet, det finns många "frukter" vi kan plocka, men plockar vi fel kan det gå riktigt illa, ja t.o.m kosta oss livet.

Så se upp var och i vilka sammanhang du plockar dina frukter.

Om vi förblir i Jesus och håller oss till Honom, ja då får vi själva bära frukt, rik frukt står det i bibeln.


JAG ÄR VINSTOCKEN, NI ÄR GRENARNA. OM NÅGON FÖRBLIR I MIG OCH JAG I HONOM, SÅ BÄR HAN RIK FRUKT. UTAN MIG KAN NI INGENTING GÖRA (Johannesevangeliet 15:5).













Det är höst och det finns massor av bär, grönsaker och frukter som man kan plocka eller ta upp.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023