EN STORMIG FÖDELSEDAG

Min man som fyller 52 år i dag fick en stormig början på sin födelsedag. Stormen Aila har rasat hela natten och ännu blåser den lite.

Han önskade sig morotsfärgade blommor.

I morse innan han for på jobb tog vi en sväng till villan och där såg det ut så här.


Alla hus ser ut att ha klarat sig även om träd fallit här och där och ett över bastun.
Men mera om det en annan dag.

För nu blev det så att denna min lediga dag ändrade och jag behöver åka i jobb till natten så det blir ett kort bloggande.

Vi har firat Jan. Jag försökte mig på "Flygande Jakob" men den misslyckades, grädden kokade över.

Innan den åkte in i ugnen.

I ugnen.

Klar.

Men födelsedagsbarnet uppskattade maten, tyckte den var god, och det var ju viktigast. Dottern och jag tyckte att den var helt ok men inte desto mer.


TACK JESUS FÖR DITT BESKYDD, DAG SOM NATT.

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT, LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS IDAG (Psaltaren 118:24).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023