LJUSET

Jag vaknade av att den tidiga morgonsolen sken rakt i mitt ansikte, vilket den alltid gör ifall vi lämnat dörren öppen till köket. Och jag tycker så om att få vakna av det ljuset.


Och Hugo kröp fram från sin varma plats under täcket.


Det var "parkrundan" som gällde i dag, det är när Hugo får välja väg och då går han genom park efter park i vår stad. I dag besökte vi sex olika parker.


Sen innan det var dags för jobb hann jag umgås med Jan en stund, och vi drog iväg till Österrike.


Vi såg på bilder från en av Jans arbetsresor, innan coronan.
Och jo han har hållit foten i högläge så gott som hela dagen, precis som läkaren ordinerade igår.

Hugo har fått sköta om pappa hela dagen när jag har varit på jobb och Matilda varit först i skolan och sen på ungdomssamling

 
Och ifall du är nyfiken på hur Jans fot ser ut så kommer här en bild på en svullen och röd fotknöl.
Detta är alltså utsidan av foten.


Jag cyklade hem med turbofart efter jobbet. Matilda hade kommit hem strax innan mig men hon hade ännu läxor som behövde göras så Hugo var lite otålig att slippa ut. Det blev en sen kvällsrunda och oj vad det var mörkt.

Och nu när det börjar mörkna på utsidan då är det ännu viktigare att vi fyller oss med ljus på insidan, Ljuset Jesus Kristus.
Jag och du kan lysa upp någons dag medan Jesus kan lysa upp någons liv.
Jesus lys Du upp våra liv amen.

Nu har jag krypit isäng och säger godnatt.


DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105).

TY HOS DIG ÄR LIVETS KÄLLA, I DITT LJUS SER VI LJUS  (Psaltaren 36:9).

JESUS TALADE TILL DEM IGEN OCH SADE: "JAG ÄR VÄRLDENS LJUS. DEN SOM FÖLJER MIG SKA INTE VANDRA I MÖRKRET UTAN HA LIVETS LJUS" (Johannesevangeliet 8:12).









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023