GOTT OCH VÄL

Vilken kall och blåsig dag vi haft idag. Jag har använt både ytterbyxor och vantar.


Jag fick sätta på luftvärmepumpen för även här inne kändes det svalare. Och jag vred upp den ordentligt, en stund. Sen blev det skönt.


Och Hugo lade sig genast på den varmaste platsen i huset, i farstun där luftvärmepumpen blåser ut sin värme.


Har jobbat kväll och när jag kom hem hade också Jan 💗 kommit hem från sin arbetsresa till Helsingfors.
Han hade inte träffat Mattias för han var på ambulanspraktik kl.9-21 både på tisdag och onsdag. Eftersom Mattias också i.o.m sin praktik kommer i kontakt med ev coronafall så hade de tänkt träffas lite på avstånd. Men så blev det ingen träff överhuvudtaget för idag när Mattias hade ledigt från praktiken så hade han skoldag istället. Men de pratades vid i telefon. Mattias💗 hade det också riktigt bra.

Gårkvällens huvudvärk var ett minne blott när jag vaknade imorse, TACK Jesus för det.
Många saker har jag att tacka för ikväll. Jan är hemma och den långa bilresan på 500 km gick bra. Alla barn har jag fått prata med ikväll.
TACK JESUS ATT JAG KAN TACKA.

Har just pratat med Mikael💗 i telefon och han hade det bra. 
Han sa att vid universitetet i Umeå står militärer vid alla ingångar och delar ut coronatest som man får ta hem och göra själv. 
Den tops man sticker in i näsan skall man ha där i 30 sekunder och snurra runt. Den man skall stoppa ner i halsen skall man ha där 20 sekunder. Undrar just hur tillförlitliga de är 😊?

Och Matilda 💗kom hem strax efter mig, hon fick skjuts båda vägarna med sin kompis som har körkort 👍. De har varit på ungdomssamling / FHL (Faith, Hope, Love) där de gjort tacos och haft det trevligt.

Nu känns det gott och väl att krypa till sängs.

I FRID KAN JAG LÄGGA MIG NER OCH SOVA, FÖR BARA DU, HERRE, LÅTER MIG BO I TRYGGHET (Psaltaren 4:9).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023