PYJAMASDAG

Ledig dag och jag har tagit det lungt och njutit av dagen jag fått, dagen jag blivit given.

Dagens brunch

Jag började morgonen med en tallrik havregrynsgröt innan jag och Hugo gick ut. Vi tog en ordentlig promenad på över en timme.


Och det blev bus och lek med "busavanten", favoritleksaken.


Vi stannade sedan ute på gården. Jag b.l.a tömde poolen på vatten.


Hade tänkt besöka mamma och pappa ikväll men eftersom coronafallen tycks öka både i vår stad och här runtomkring så blir det inte av. Men de kom förbi en sväng och vi träffades på utsidan.
Hugo rusade runt och blev eld och lågor när de kom, så glad blev han. 


Klockan tolv kom jag in och ställde till med en brakfrukost, frukost nummer två denna dag och lite mera som en brunch (även dagens första bild).

Det blev koffeinfri kaffe, havrebröds-smörgåsar, havregurt med banan, melon och några plommon. Plommonen fick jag av en väninna på bönegruppen i går kväll. De har plommonträd och vi fick plocka åt oss hur många vi önskade, så jag kom hem med en påse.

Efter brakfrukosten började jag på med dagens blogginlägg. 

Dottern kom hem redan klockan 13 och hade mycket att berätta och prata om.
Vi funderade b.l.a på coronasituationen här i Jakobstad som verkar vara på uppgående. Dottern konstaterade att hon inte vill tillbaka till distansstudier som i våras, hon vill vara i skolan. Och hellre använder hon både munskydd, visir och rymddräkt 😊 bara hon inte måste studera hemma.

Sen läste jag bibeln, Kolosserbrevet och bad om att få talande bibelord gällande (corona) läget just nu. 

Och jag fick bibelorden längst ner 👍.
Herren är med oss i allt och skänker oss vad vi behöver. Vi får fortsätta att be och vi skall tacka och komma håg allt som Herren gjort och gör för oss 👍💗.

Sen läste jag min bok och sov en stund innan Jan kom hem.


Denna dag behövde jag och denna dag fick jag, TACK JESUS.

DÅ SKA HANS HÄRLIGHETS MAKT STYRKA ER OCH GE ER ALL KRAFT TILL ATT VARA UTHÅLLIGA OCH TÅLIGA I ALLT (Kolosserbrevet 1:11).

TÄNK PÅ DET SOM ÄR DÄR OVAN, INTE PÅ DET SOM ÄR PÅ JORDEN (Kolosserbrevet 3:2).

VAR UTHÅLLIGA I BÖNEN. VAKA OCH BE MED TACKSÄGELSE (Kolosserbrevet 4:2).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023