ALL HELGONA HELGEN

I kväll har vi varit till Pedersöre gravgård och tänt ljus på min farmor och farfars grav och på Jan's mormor och morfars grav.


Där var så vackert och stilla. Här borde alla som kan promenera, åtminstone denna helg och få se att ljuset övervinner mörkret. Ljusen lyste upp hela gravgården.


Och gravgården påminde mig om att snart begravs ännu en gammal släkting, en kär som lämnat oss denna vecka.


I kväll var vi också en sväng till mina föräldrars och Hugo och jag tog en månskenspromenad.


Innan dess var Jan och jag ut på ett uppdrag och levererade en gåva (på utsidan). En gåva som vi borde ha levererat redan i maj men coronan satte stopp för det.
Innan uppdraget tog vi picknick i bilen ute vid en sjö, ni vet romantisk fredagsmiddag en coronakväll. Dottern hade middag med en kompis....på en annan plats.

Och idag har jag städat skåp, som behövde städas.


Nu lär vi hitta alla pepparkaksformar när de behövs. Och när Jan skall koka senap och salladsdressing så hittar vi lock till alla glasburkar.

Nu har jag just kommit ur duschen och skall snart dra iväg på jobb på nattskifte.

TA HAND OM VARANN, VI VET INTE NÄR DET ÄR DEN SISTA GÅNGEN SOM VI SER VARANN 💗.

OCH HAN SKALL TORKA ALLA TÅRAR FRÅN DERAS ÖGON. DÖDEN SKA INTE FINNAS MER, OCH INGEN SORG OCH INGEN GRÅT OCH INGEN PLÅGA, FÖR DET SOM FÖRR VAR ÄR BORTA (Uppenbarelseboken 21:4).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023