MYCKET JOBB NU

I morse var det ännu påfruset när Hugo och jag tog vår morgonrunda. När vi kom hem igen tvättade jag ur poolen och tömde den på luft, för nu tror vi att poolsäsongen är slut när frosten har kommit.

Sen svängde jag ihop en kyckling på risbädd innan jag fick börja ställa mig till jobb. 

Det blev så att jag fick åka på jobb tre timmar tidigare än planerat. Och imorgon när jag skulle ha haft ledig dag så blir det att jag har nattskifte. Fredag när jag skulle ha varit på jobb från kl.12 slutar jag istället kl.9 på morgonen och har sen sovdag.

Detta är mitt jobb just nu, i coronatider. Genast någon är förkyld måste vi planera om för att få alla skift att löpa. Och idag och imorgon hade jag möjlighet att byta så vi fick det att gå ihop. 

Men som sagt det är ju inte bara inom vården som vi har problem att hitta personal och få det att gå ihop, men visst blir det svårare i.o.m att vårt jobb inte går att sköta på distans.

Fortfarande stortrivs jag på mitt jobb och kan nog säga att jag har världens bästa jobb, även om coronan ställer till med ett som annat just nu.

TACK JESUS FÖR MITT JOBB , FÖR ATT DU LEDDE MIG TILL DET.

Vad än vi gör eller vad än vi har för jobb så får vi alltid komma ihåg att det vi gör gör vi för Herren, det är ju för honom vi jobbar sist och slutligen. Han är vår chef, vår arbetsledare. 

SE, JAG KOMMER SNART OCH HAR MIN LÖN MED MIG FÖR ATT GE VAR OCH EN EFTER HANS GÄRNINGAR. JAG ÄR A OCH O, DEN FÖRSTE OCH DEN SISTE, BEGYNNELSEN OCH ÄNDEN (Uppenbarelseboken 22:12-13).


 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023