INTERVJU OCH BÖN

I dag har jag ätit chips också har jag ätit chips, och det var så gott. Och eftersom påsen är slut så blir det en bild på Hugo istället.

Ledig dag idag och det betyder alltid en lång skön morgonpromenad med Hugo.

Och jag njöt av det fina höstvädret.


INTERVJUAD
När vi promenerade över gågatan mitt i centrum kom en dam fram till mig och frågade på finska om hon fick ställa några frågor. Hon kom från tidningen PS Pulssi och gjorde en gallup om användningen av munskydd.
Javisst fick hon fråga men jag sa att jag gärna tar det på svenska, vilket gick bra.
Så imorgon lär jag vara med i PS Pulssi och där får ni läsa min åsikt.
Damen ville också veta vad hunden heter och ville ha en bild på oss båda. Men Hugo svängde mest baken åt henne och tittade på allt annat intressant så vi får se hur den blev.
Också hoppas jag att hon skrev rätt, liksom förstod mina svar rätt.


KVÄLLEN
I går kväll ringde vi Mikael 💗och på eftermiddagen idag gick samtalet till Mattias 💗.
I kväll har jag också pratat i telefon en hel del, med flera väninnor.
Jan har varit till villan och röjt undan kvistar efter stormen och Matilda är med skolan till Vasateater.

Den nära och kära återhämtar sig efter gårdagens stora operation och vi fortsätter att knäppa våra händer i bön och be om ett fullständigt helande och snabb återhämtning i Jesu namn amen.

På tal om bön så berättade en annan när och kär om denna psalm som hen kom att tänka på imorse. Du kan lyssna på "DET FINNS KRAFT UTI BEDJANDE HÄNDER" här nedan.


Och kraften ligger hos Herren som vi vänder oss till i bön. Kom ihåg att be för dina nära och kära.
Rätt ofta tänker jag på de människor som inte har någon som ber för dem, så tragiskt, så sorgligt. Så gott folk be, be för nära och kära men be även för skolbarnet du ser, kassadamen i butiken, den stressade småbarnspappan som arbetar för mycket, för prästen i din församling, för lidande människor ute i vår värld, för den utstötte som ingen lägger märke till, för sopköraren och för din granne...ja listan kan göras hur lång som helst. BE GOTT FOLK, BE.
Förbönen blir till en bro som leder ända fram till den du ber för.


FÖRST AV ALLT UPPMANAR JAG TILL BÖN, ÅKALLAN, FÖRBÖN OCH TACKSÄGELSE FÖR ALLA MÄNNISKOR (1 TIMOTEUSBREVET  2:1-2).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023