NU SPRIDS CORONAN HÄR

Nu är det dystra siffror på hur coronan drar fram här. 


Den som inte har munskydd bör införskaffa nu...och använda det också.

Jag har dragit igång med höststädning eller skall vi kalla det coronastädning idag. För det känns som att man vill städa nu.


Och sen har jag varit på jobb. Nu när jag slutade var det nyhetsflödet jag skrollade igenom.

Coronan är här nu och som jag sa till Matilda idag så är det säkert bara fem före innan alla skolor börjar med distansstudier igen.

Nu när jag skriver detta sitter jag i bilen utanför Prisma och väntar på Jan som gick in för att handla. De flesta som går in och ut använder faktiskt munskydd...så bra.

Det här fixar vi tillsammans står det lite här och där. Men jag skulle vilja säga att det här fixar vi tillsammans med Jesus. Om bara vi människor skulle förstå att söka hjälp hos Jesus, då tror jag, nej då vet jag att vi skulle ha ett helt annat läge i vår stad, i vårt sjukvårdsdistrikt, i vårt land och i vår värld.

Förlåt oss Jesus när vi går vår egen väg.

Bibelordet kommer så här ikväll.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023