EN TID

I går ringde jag igen och denna gång kom jag fram (vilket inte lyckades i fredags fast jag försökte 10 gånger). Nästa veckas tisdag fick jag tid, till röntgen och ultraljud av min axel.

För att tänka på något trevligare så börjar jag med denna bild.

Årets morotsskörd

I dag har jag hämtat ut värkmedicinen, den som jag skall ta till nätterna. 

Jag vill först pröva dagtid eftersom jag är allergisk och kan reagera på den (sa de vid apoteket) så jag siktar på att ta en tablett på torsdag när jag är ledig. Gissar att det blir en rätt groggig dag 😉.

Fyra kvällar har jag tagit muskelavslappnande till natten, vilket läkaren också tipsade mig om att jag kunde ta och det hade jag ju redan hemma från tidigare. Dessa har varit bra, för armen har känts bättre dagtid och värkt mindre på natten. Men magen är uppsvälld som en ballong eftersom de innehåller laktos.

Senaste natt tog jag dock ingen tablett och denna dag har armen värkt mera. Det är ju axeln som bråkar (enligt läkare) men det värker ända ut i övrearmen. Så inatt blir det nog att slänga in en Sirdalud/muskelavslappnande igen.

TACK JESUS ATT VI ALLTID FÅR LÄMNA ÖVER ALLT TRÅKIGT TILL DIG LIKSOM ALLT TREVLIGT. NU LÄMNAR JAG HELT OCH HÅLLET MIN SJUKA AXEL/ARM I DINA HELANDE HÄNDER AMEN.

Att få sätta sig ner i lugn och ro på ex denna bänk och prata med Jesus, ja det är ro för själen och frid i hela kroppen och knoppen.

OCH DEN TILLITEN HAR VI TILL HONOM, ATT OM VI BER OM NÅGOT EFTER HANS VILJA SÅ HÖR HAN OSS (1 Johannesbrev 5:14).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023