POPPCORN OCH SERIE

Började morgonen med en promenad förbi väninnans, hon som liksom många andra just nu distansjobbar. Jag fick tacka och återlämna två böcker och kom sen hem med två nya.

På hemvägen blev det att plocka lite glas... igen.


På eftermiddagen efter matlagningen en 15:30 tiden slängde jag in den första tabletten av den nya värkmedicinen som jag skall ta till nätterna för att axeln ska få vila. Men alla nätter kan jag ju inte ta den, det beror ju på hur jag jobbar.
Jag ville först testa värkmedicinen dagtid och eftersom jag haft ledig dag så passade det bra just idag. 

Det tog 10 min så kände jag mig aningen trött och snurrig i huvudet men axeln/armen fortsatte att värka, vilket ju inte kändes/känns bra.
Fysioterapeuten nämnde i något skede att han tror att jag har två slags värk i armen/axeln, det ena kommer just från axeln medan värken som går ända ut i fingrarna ev kommer från min diskutbuktning som jag har i nacken. Börjar tro att han kan ha rätt. Jag får bli flitigare med McKenzie övningarna för nacken.
I nuläget har nog värkmedicinen ändå gjort någon effekt för armen går att röra lite bättre, men fortfarande värker den.

Men som sagt jag är igång och kan arbeta och leva nästan som normalt ändå. Armen molvärker och jag har strålande smärta ut i fingrarna ibland men bara jag inte svänger armen bakåt (typ knäpper bh:n eller försöker sätta på säkerhetsbältet) eller rycker till i den så besväras jag inte desto mera. Man blir ju liksom van att den värker. Men inte är den ju ok.
Men en dag i taget, mycket bön och sen röntgen och ultraljud på tisdag.

HELGEN
Jag skall två etapper på jobb imorgon, först morgontur mellan 7-9 och sen nattskifte från kl.20. Att åka i två etapper får vi inte göra vanligtvis men nu i coronatider är inget som vanligt.

På lördag slutar jag kl.9 och då åker vi troligtvis ut till villan. Jag kan ligga och vila i husbilen medan Jan får greja på med sitt. Och Hugo lär få vara lite här och där.


Sen är jag ledig både söndag och måndag och därefter blir det nattskifte igen. Ja nästa vecka har jag faktiskt konstiga skiften men så roligt med variation i detta jobb. Nästa vecka har jag endast ett kvällsskifte plus två nätter, och där är det då. Blir skönt med en lugnare vecka.

Nu har jag gjort poppcorn och skall se på serien som jag började på med för över en månad sedan, skulle jag tro men som jag inte hunnit se på sen dess, Den heter LAND GIRLS och handlar om unga kvinnor som jobbar på en bondgård under andra världskriget. Den var inte den bästa av serier men den gick bra att se på i brist på annat och jag gillar filmer som är lite gammaldags. så nu ska jag fortsätta med den.

Det blir knappast någon kvällsrunda med Hugo för min del för jag är nog lite yr av medicinen, därför passar det bra med poppcorn och serier.

TREVLIG KVÄLL TILL DIG SOM LÄSER, hur månne förgyller du din/er kväll?

DETTA HAR JAG SAGT ER FÖR ATT NI SKA HA FRID I MIG. I VÄRLDEN FÅR NI LIDA, MEN VAR FRIMODIGA: JAG HAR ÖVERVUNNIT VÄRLDEN (Johannesevangeliet 16:33).















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023