OCKSÅ ETT SÄTT ATT UMGÅS

Liksom de flesta kvällar efter jobb är jag vrålhungrig när jag kommer hem. Och en av mina favoriträtter just nu är havregurt (typ naturell youghurt gjord på havre).


Sen blandar jag i ex fruktbitar, bär eller nötter. Och det är så läskande och gott.

En annan sak som jag också längtar efter när jag kommer hem är att få slänga mig i ryggläge och det gör jag alltid efter att jag ätit. Och då får jag oftast sällskap av de andra i familjen och det blir en sådan mysig och skön stund. 
Just nu när jag skriver lyssnar vi på lovsångsmusik, Matilda som ligger här bredvid med sin telefon sjunger med, liksom jag. Hugo har kurrat ihop sig vid mina fötter och Jan som just förbarmat sig över diskberget kommer också snart hit och tar sin platta.
Sen ligger vi och trycker på våra maskiner, samtalar om allt och lite till och njuter av att få vara nära och tillsammans. Ja det är 2020- talets umgänge, eller skall vi säga ett sätt att umgås på.

TACK JESUS FÖR HAVREGURT, SKÖN LOVSÅNG, RYGGLÄGE OCH ALLRA MEST MIN HÄRLIGA FAMILJ 💗.

KÄRLEKEN ÄR TÅLMODIG OCH MILD. KÄRLEKEN AVUNDAS INTE, DEN SKRYTER INTE, DEN ÄR INTE UPPBLÅST. DEN BETER SIG INTE ILLA, DEN SÖKER INTE SITT, DEN BRUSAR INTE UPP, DEN TÄNKER INTE PÅ DET ONDA. DEN GLÄDER SIG INTE ÖVER ORÄTTEN MEN GLÄDS MED SANNINGEN. ALLT BÄR DEN, ALLT TROR DEN, ALLT HOPPAS DEN, ALLT UTHÄRDAR DEN. KÄRLEKEN UPPHÖR ALDRIG (1Korintierbrevet 13:4-8 a).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023