ÄPPLEN

Vi fick en påse med röda och fina äppel från svärföräldrarnas.  


Senaste vecka bakade jag en äppelkaka. Sen har jag rivit äppel på gröten. Också har jag ätit dem som de är. De övriga i familjen är inte så intresserade av äpplen.

Jag har funderat vad jag skulle göra med dem och i dag kom jag fram till att de får bli dekoration på utsidan samtidigt som jag kan gå och ta ett när jag vill. Och så fick det bli.


Regniga dagar är också fina.


REGNJACKOR
I morse hade vi en liten Hugo som inte alls ville gå ut eftersom det regnade, han svängde i dörren. Till slut letade jag fram hans regnjacka och vi ställde oss ut, och då var klockan redan över 12.
Hugo såg inte alls nöjd ut med att behöva ha regnjackan på.

Dumma mamma.

Jag däremot älskade att än en gång få använda min gula rätt nya regnjacka, för det blir så sällan. Glasögonen fick lämna hemma, de blir så ner-regnade så jag ser ännu sämre.


Vi hade just och just hunnit traska iväg när jag insåg att det inte regnade längre.


Så sist och slutligen blev det ändå en lång promenad så lång så jag nästan tänkte bli sen till jobbet


BIBELORD OM ÄPPLEN
Jag hittade några bibelord som handlar om äpplen. 
Och för dig som kanske inte känner till Höga Visan så kan jag säga att det är en bok i bibeln som beskriver kärleken. Kanske du blev förvånad över att bibeln innehåller en kärleksbok....ja även en sådan bok finns i vår bibel 💗. 

Hela bibeln är ju en kärleksbok, kärleken som Gud kände från första början till oss människor och hela sin skapelse. Därefter gick mycket fel i.o.m syndafallet men Jesus kärleken själv kom ner till oss och öppnade kärlekensdörr igen.


STÄRK MIG MED DRUVKAKOR, STYRK MIG MED ÄPPLEN, FÖR JAG ÄR SJUK AV KÄRLEK (Höga Visan 2:5)!

LÅT DINA BRÖST VARA SOM DRUVKLASAR, DIN ANDEDRÄKT SOM ÄPPELDOFT OCH DIN MUN SOM LJUVASTE VIN (Höga Visan 7:8b-9a).

SOM GULDÄPPLEN I SILVERINFATTNING ÄR ORD SOM TALAS I RÄTT TID (Ordspråksboken 25:11).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023