MUNSKYDDEN INTAR VÅR STAD

Hugo har mått illa idag och ätit en hel del gräs. Jag har inte ätit gräs men potatis från eget land.


Det är bra att kunna ta upp nypotatis i oktober. Här är de tvättade och Hugo syns även på denna bild, ätandes gräs.

Jordgubbarna som började blomma igen börjar bli klara så jag plockar några varje dag.


Jag har rullat ca 60 köttbullar idag och överraskat dottern med en av hennes favorit- maträtter.


Under dagens promenad hämtade jag mitt nya telefonskal som jag hade beställt, en gammal modell som är svår att få tag på. När jag besökte butiken hade jag engångs munskydd.


I dag såg jag många människor med munskydd och det är bra 👍. Men lite varstans syntes dessa skydd liggandes i naturen, på gator och trottoarer, och det är ju inte så bra 👎.


Är nöjd med mitt nya telefonskal, det gamla hade fått hål så alla kort trillade ur. Jan hittade mitt bankkort plus flera andra kort liggandes ute på gräsmattan en dag.Vilken tur att jag hade tappat dem hemma på gården.


Var också in till en handarbetsaffär och köpte två tyg-munskydd, till mig själv.


Jag har också fortsatt med städningen, dammsugit. Men ingen av de två andra (med två ben) i detta hushåll märkte förändringen. Kanske det är ett gott tecken, ett gott tecken på att man är van att leva i ett hus med damm, grus och löv på golvet (plus en hel del saker 😉).

Som sagt jag har varit ledig idag men skall snart på jobb, till natten.

TACK JESUS FÖR DENNA DAG, FÖR ATT EN NÄR OCH KÄR 💗FÅTT KOMMA HEM och för att Hugo mår bättre nu. 

BÅDE MÄNNISKOR OCH DJUR RÄDDAR DU, HERRE (Psaltaren 36:7 b).


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023