DEN SOM GER HAN FÅR

En fin dag och kväll har vi haft på jobbet och tacksamheten är stor.
Dagen började med bakning och kokning och sen fick allt åka i frysen.

Dessa batonger bakade jag här hemma för någon vecka sedan.

I kväll har jag fått ha inskolning för en ny inhoppare och imorgonkväll fortsätter vi.
Jag försökte att på bästa sätt visa att detta är en rolig arbetsplats, en arbetsplats där du får skratta, busa, skoja och leka. En arbetsplats där du behöver mycket tålamod och uppfinningsrikedom, och ifall du inte har det så kommer du att få det 😊. En plats där du får utvecklas och där du får ge utlopp för dina gåvor kreativitet. En arbetsplats där du är i farten och där det händer något hela tiden. En plats där du jobbar med härliga människor. Där du får mycket om du vågar ge mycket 💗.

TACK JESUS, DU VISSTE VAR JAG SKULLE VARA, VAR JAG SKULLE KÄNNA MIG HEMMA. Att andra gången i livet få hitta sitt drömjobb är stort och mäktigt. Det är sannerligen en gåva från Herren själv.

DU GÖR PLATS FÖR MINA STEG DÄR JAG GÅR, MINA FÖTTER VACKLAR INTE (Psaltaren 18:37).

 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023