REGNDAG SOVDAG OCH TANKEDAG

Jag kom hem kl.9:30 från jobbet, tog en sväng med Hugo, startade en tvättmaskin, ställde ett vattenglas, lite chips och en banan på sängbordet och kröp isäng.

Jag somnade inte men vilade en god stund. Därefter började jag fundera på fotot som jag tog igår, bilden här ovan. När jag ser på löven i vattnet så påminns jag om coronaläget i vår värld. Du får själv tolka bilden. Vad ser du?

Jag ser grupper/familjer och jag ser ensamma.

Jag ser dem som försöker vara duktiga och klara av allt på egen hand. Och jag ser dem som sträcker sig efter hjälp.

Jag ser dem som flyter och dem som har sjunkit (affärer som går dåligt som kanske gått i konkurs, de som mår psykiskt dåligt av situationen och alla dem som drabbats av coronan på största allvar).

Jag ser också dem som vågar ha roligt, vågar leva livet (på hemmaplan) och tro på en ljus framtid.

Och jag ser en liten del, en alldeles för liten del som ber, som söker sig till Ljuset/Jesus Kristus, som lämnar allt och alla i Hans händer. 

Jag är ett löv som håller mig flytande, som lever livet (på hemmaplan) trots oron och coronaläget. Och det gör jag eftersom jag valt att söka hjälp, sträcka mig till Han som kan hjälpa, be Jesus om kraft, mod, beskydd och vägledning. Därför vilar jag tryggt även om jag precis som alla andra har inga garantier att jag/vi klarar oss undan. Men med Jesus i hjärtat kan du vara trygg även om allt runtomkring stormar. För hur det än går så slutar livet, det kristna livet hos Livet själv/Jesus Kristus, amen.

Också får jag påminna ännu en gång "DEN SOM INTE BER FÅR HELLER INGA BÖNESVAR". SÅ BE!

Lyssna gärna på denna fina uppmuntrande lovsång (den är lite skrikig just i början, men håll ut, den är så vacker med så talande ord). Ord som jag vet att även du behöver få lyssna till i dag.


Och be för alla och allt i världen, för nu om någonsin behövs bön.

DAGENS BIBELORD

Jag skäms inte för evangeliet. Det är en Guds kraft som frälser var och en som tror (Romarbrevet 1:16 a).

Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd (Romarbrevet 8:35)?

”Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre.”
Romarbrevet 8:38-39.

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023