ÅRETS JULBOCK (AR)

I kväll har jag gjort årets KURRE. Och när det sen ännu fanns granris kvar fick han också en bror, vilken ännu är namnlös. Men kanske det blir en KURT 😊?

Jag pysslade på i köket, inne i värmen.


Mitt i pysslandet kom Jan och visad Oxhamnsskolas lärares julhälsning... alltså vau säger jag bara 👍 💗😊. Vad fint att ni satsat så och riktigt bjuder på er själva. I denna tid behövs uppmuntran, glädje och skoj som tar bort tankarna åtminstone för en stund från allt som coronan ställt och ställer till med .


Kurre.

Sen fortsatte jag med den mindre modellen.


Och det blev Kurres bror.


Därefter hade jag lite kliande ögon och det började även klia både här och där. Jag fick utslag på armarna och på händerna började stora röda fläckar träda fram, även om jag mest hade använt handskar. Jag är allergisk mot gran, därför har vi heller ingen riktig julgran här inne.



Då var det dags att sluta. Så jag drog igång med stora städningen, vilken behövdes.


Men under städningen gjorde jag ännu två små "kvastar", vet faktiskt inte vad de kallas/heter.


Den ena spikade Jan upp på vår grind.
 


Jag pysslade på i fyra och en halv timme. Jan 💗gick ut med Hugo på kvällspromenad så jag fick fixa vidare och det var så roligt.

Tidigare idag gjorde jag en apelsingirlang.


Jan och jag har också varit och handlat det sista inför julen. 

Och Jan har i kväll fått fixa julgranen ute på altanen, som bara tycks blåsa omkull. Ja vi har ju faktiskt fått en till julgran (från samarbetspartners på Jan's jobb. De har delat ut julgranar i flera år men vi har aldrig behövt någon eftersom pappa 💗förser oss med gran, till utsidan. Men i år med den nya altanen tyckte vi att det vore trevligt med två 👍).

En omkullblåst gran

Och Jan som steg upp tidigt imorse/i natt för att fixa skinkan har i kväll bjudit oss på den godaste skinkan någonsin.


Jag njuter så av dessa familjemiddagar, med alla barnen 💗 här hemma och kring bordet.


Så mör och saftig var skinkan.


En fin dag har vi haft och jag har så njutit av allt pysslas och fixas. TACK JESUS FÖR DET. Men må vi alltid ha på klart vem och vad som är viktigast... JESUS, och att vi gör Hans vilja. Han skall alltid ha första platsen i våra liv.

NEJ, SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGT, SÅ SKALL NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ (Matteusevangeliet 6:33). 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023